punkrockdude Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Jag undrar ifall nÄgon vet nÄgot bra audio quantize program som fungerar bra till otajta trummor och andra instrument. Jag har hittat BeatQuantizer men det Àr lite dyrt för mig just nu. Varför jag frÄgar Àr för att Cakewalk Sonar inte alls har lika bra audio quantize funktioner som t.ex. Cubase SX. MvH Rickard
punkrockdude Postat 7 januari 2005 TrÄdstartare Postat 7 januari 2005 Kom igen, nÄgon kÀnner vÀl till ett program?
joachime Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Jag undrar ifall nÄgon vet nÄgot bra audio quantize program som fungerar bra till otajta trummor och andra instrument. Menar du ett program som ReCycle?
punkrockdude Postat 7 januari 2005 TrÄdstartare Postat 7 januari 2005 Jag undrar ifall nÄgon vet nÄgot bra audio quantize program som fungerar bra till otajta trummor och andra instrument. Menar du ett program som ReCycle? Jag har inte anvÀnt Propellerheads produkter, men det kanske ett sÄdant program. Tack för tipset
joachime Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Jag har inte anvÀnt Propellerheads produkter, men det kanske ett sÄdant program. Jag Àr osÀker pÄ vad du vill att programmet ska göra. Om du beskriver lite mer i detalj kanske jag kan ge nÄgra fler tips.
Torre Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 (redigerat) Som att kvantisera midi fast audio? Finns sÄdant(Med bibehÄllen ljudkvalitet utan konstiga hackningar och klickningar i ljudet)? Redigerat 9 januari 2005 av Torre
punkrockdude Postat 8 januari 2005 TrĂ„dstartare Postat 8 januari 2005 fan vad o-punk đ Hehe. Punk handlar inte om inspelningsteknik
punkrockdude Postat 8 januari 2005 TrÄdstartare Postat 8 januari 2005 Jag har inte anvÀnt Propellerheads produkter, men det kanske ett sÄdant program. Jag Àr osÀker pÄ vad du vill att programmet ska göra. Om du beskriver lite mer i detalj kanske jag kan ge nÄgra fler tips. Klippa upp otajta trumspÄr och quantizera dem sÄ att det blir tajt
SystemF (oregistrerad) Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 Ă€r det din egen inspelning? Isf Ă€r det vĂ€l bĂ€ttre att spela om det sĂ„ det blir tajt. Ăr det sampling-loopar kanske det Ă€r enklare att Ă€ndra tempo bara?
joachime Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 (redigerat) Jag Ă€r osĂ€ker pĂ„ vad du vill att programmet ska göra. Om du beskriver lite mer i detalj kanske jag kan ge nĂ„gra fler tips. Klippa upp otajta trumspĂ„r och quantizera dem sĂ„ att det blir tajt Testat nĂ„got av följande?: Recycle eller Acid? Acid Ă€r ett ganska trevligt program. Det finns en 'wizard' som hjĂ€lper till att fĂ„ rĂ€tt tmpo pĂ„ importerade wav-filer. Och jag har för mig att den klarar tempoĂ€ndringar i filer ocksĂ„. NĂ€r du fĂ„tt tidslinjen i synk med filens tempo Ă€r det bara att zooma in varje takt och flytta rĂ€tt det som kĂ€nns knas. Recycle har inte samma redigeringsmöjligheter, men Ă€r vĂ€ldigt lĂ€tt att öppna upp kortare filer i (typ loopar) och sen sĂ€tta trigg-punkter för varje tillslag. Sen kan du öppna upp den sparade rex-filen i t ex cubase. DĂ€r justeras den importerade filen till projektets tempo. rex-filerna fungerar, enkelt beskrivet, sĂ„ att midi triggar uppspelningen av varje slice (tillslag) sĂ„ det gĂ„r att kvantisera hela trumspĂ„r om man bara gjort ett gediget förarbete i recycle. Edit: kom just pĂ„ att du redan svarat pĂ„ min frĂ„ga! đ Hoppas infon hjĂ€lper Ă€ndĂ„... Redigerat 20 januari 2005 av joachime
Fredster Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 Vad jag vet sĂ„ finns det bara ett som fungerar fullt ut och det Ă€r just BeatQuantize.... Dyrt?: JA Bra?: JA Testa demoversionen innan du bestĂ€mmer dig för om det Ă€r vĂ€rt pengarna! đ
joachime Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 Vad jag vet sÄ finns det bara ett som fungerar fullt ut och det Àr just BeatQuantize.... Vad Àr det? VST eller fristÄende? Har du en lÀnk? Kan det hantera tempoförÀndringar i lÄtar?
Fredster Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 http://www.beatcreator.com/English/frames.html Ja det kan hantera tempoförÀndringar.
joachime Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 (redigerat) Tack för tipset! Kollat runt lite i programmet nu, men har inte kommit fram till de riktigt spÀnnande delarna Àn. Om jag skulle hitta ett program som gör snygg trumredigering pÄ ett enkelt sÀtt kanske jag skulle bli lite snabbare. Som det Àr nu jobbar jag oftast direkt i SX, vare sig det Àr loopar eller spelade trummor jag redigerar. Det blir ju bra till slut, men det tar lÄng tid... Edit: $250 Àr inte skamligt, om det funkar bra. Redigerat 20 januari 2005 av joachime
android Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 Sonar (för det verkar som att du anvÀnder det?) har faktiskt funktioner som verkar va lite som de du Àr ute efter... Har aldrig testat ordentligt sjÀlv, men om man dubbelklickar pÄ en audiofil/spÄr i huvudfönstret, sÄ kommer man till ett annat fönster dÀr man ska kunna göra det du Àr ute efter, lite a'la Acid om jag inte förstÄtt fel...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.