suprapappa Postat 23 januari 2010 Postat 23 januari 2010 hallå! jag testar en analogband-emulator plugg som heter JB Ferox (en gratisplugg som finns på http://www.jeroenbreebaart.com/) som jag tycker låter bra men den orsakar en fördröjning i Cubase 5 (signalen passerar 2 gruppkanaler som båda har pluggen på sig) och det låter otajt. går det att själv justera plug-in delay compensation och finns det ngt bra sätt för att få det helt helt exakt? tack petri
Linus Postat 23 januari 2010 Postat 23 januari 2010 Voxengo Latency Delay är gjort för ditt scenario. Eftersom din Ferox-plugg inte "rapporterar in" den mängd latency som pluggen skapar, vrider du fram samma längd i Latency Delay och vips så kan Cubase delaykompensation göra det tajt igen.
suprapappa Postat 23 januari 2010 Trådstartare Postat 23 januari 2010 ah, tack Linus! sätter jag alltså denna som insert på gruppkanalen innan den plugg som laggar och ställer ett negativt värde? (läste manualen men blev inte klokare av det)
JJMusik Postat 29 januari 2010 Postat 29 januari 2010 varför tar inte cubase själv hand om det? cubase har ju PDC? Eller är det för att just den pluggen inte rapporterar som du sa linus?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.