Viktor Posted January 5, 2005 Share Posted January 5, 2005 Jag har skaffat mig lite huvudvärk nu när jag ska koppla ljud in i mitt ljudkort. Det jag vill är att jag har 10 kanaler uppmickade trummor som jag skickar till 8 bussar som jag vill kunna skicka separat till ljudkortets 8 ingångar. Har någon lust att förklara hur routingen ska gå till i ett sånt fall och hur man smidigast kopplar? Jag hittar ingen uppenbar utgång på mixerbordets baksida. Tack för eventuell hjälp. 😲 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted January 5, 2005 Share Posted January 5, 2005 Bussarnas (på mixern) resp. utgångar till ljudkortets ingångar. Brukar väl stå typ Bus Out 1-8 där bak eller så. Vad är det för mixer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viktor Posted January 6, 2005 Author Share Posted January 6, 2005 Nä, det löste sig. Det fanns inga separata busutgångar, utan bussarna matade tapesendarna 1-8 automatiskt. Sen fick man välja om man ville mata utgången med bussen eller direkt ut. 😕 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts