Jump to content
Annons

Kolla in det här!


Gäst

Recommended Posts

Annons

Hmmm...

Lite väl hårda ord kanske...

Jag tycker inte om musiken som genre jag heller men om man lyssnar på det ett par gånger så kan man ju inte annat än konstatera att det är väl gjort och att det låter precis likadant som resterande konkurrenter i genren, vilket jag tror är syftet i detta sammanhang.

Kör på Robin!

Du kommer definitivt skapa musik som kommer tilltala oss gamla surkartar oxå när du känner dig redo för det!

Peace!!

/Cruncharn'

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Den här sjangern är absolut inte min grej och jag har svårt för den.

Men med hänsyn till sjangern som sådan så är det riktigt bra gjort och jag tycker du har lyckats väldigt bra med det jag tror du vill åstadkomma. 🙂

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt men Candy var ett dåligt artistnick. Texten var jättedålig. Speciellt refrängen. Men det gäller inte bara dig. Hela den här genren gör så att alla nobelpristagare i litteratur vänder sig i graven och de som lever dör. Jag följde Idol 2009 och jag har ingen aning om vem den här Gabriell är "Gabriel Brandes, is well known from the Swedish Idol 2009". Förutom texten är låten i förhållande till genren "bra". Men har man någon som kan ratta lite lätta ljud och någon billigt samplepack är den här musiken lika svår som att inreda ett torp för Ernst K. Det enda jag egentligen kan säga var bra var att ni kallade det för Eurodance och inte Techno som en del envisas med.

Här är riktig Techno: http://open.spotify.com/track/2THE636XRkcMvJkb3AsJyV

Lär i göra sånt istället, det är coolare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt men Candy var ett dåligt artistnick. Texten var jättedålig. Speciellt refrängen. Men det gäller inte bara dig. Hela den här genren gör så att alla nobelpristagare i litteratur vänder sig i graven och de som lever dör. Jag följde Idol 2009 och jag har ingen aning om vem den här Gabriell är "Gabriel Brandes, is well known from the Swedish Idol 2009". Förutom texten är låten i förhållande till genren "bra". Men har man någon som kan ratta lite lätta ljud och någon billigt samplepack är den här musiken lika svår som att inreda ett torp för Ernst K. Det enda jag egentligen kan säga var bra var att ni kallade det för Eurodance och inte Techno som en del envisas med.

Här är riktig Techno: http://open.spotify.com/track/2THE636XRkcMvJkb3AsJyV

Lär i göra sånt istället, det är coolare.

...och framför allt...att döpa en låt till cum-shot är riktigt coolt...det går hem hos nobelpristagare!

;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

wow...riktigt bra...kan man köpa den singeln nånstans???? 😆 har letat på iTunes men inte hittat?

Det kommer, jag hör av mig när den finns där!

Förlåt men Candy var ett dåligt artistnick. Texten var jättedålig. Speciellt refrängen. Men det gäller inte bara dig. Hela den här genren gör så att alla nobelpristagare i litteratur vänder sig i graven och de som lever dör. Jag följde Idol 2009 och jag har ingen aning om vem den här Gabriell är "Gabriel Brandes, is well known from the Swedish Idol 2009". Förutom texten är låten i förhållande till genren "bra". Men har man någon som kan ratta lite lätta ljud och någon billigt samplepack är den här musiken lika svår som att inreda ett torp för Ernst K. Det enda jag egentligen kan säga var bra var att ni kallade det för Eurodance och inte Techno som en del envisas med.

Här är riktig Techno: http://open.spotify.com/track/2THE636XRkcMvJkb3AsJyV

Lär i göra sånt istället, det är coolare.

Candy är ett bra namn, det är enkelt och de flesta kommer ihåg det.

Texten är väldigt simpel, det är tanken. Folk ska kunna sjunga med direkt, fulla fjortisar på dansgolvet, såsom nyktra föräldrar i 50-årsåldern.

Refrängen är låtens starka punkt, den sätter sig på huvudet hos lyssnaren efter första lyssningen, det är till största del vad en så kallad hit innebär.

Gabriel Brandes har över 100.000 views på youtube.com, gå in och sök där om du vill veta mer om honom.

All musik är behandlad i Audio-filer, bortsett från trummorna. Dvs inspelat från hårdvarusyntar utan kvantisering. Mix och arrangemang är utfört av två duktiga (licensierade - behöver dock inte betyda något) ljudtekniker som har flera år på nacken vad gäller mixning.

Vad gäller Ernst K förmåga att inreda torp intresserar inte mig, men är det vad han vill syssla med så kommer inte jag att stå i vägen. Jag kanske köper mig ett torp en dag, då kommer jag förmodligen tacka dig för att du tipsade mig om Ernst. Den legendariska Ernst som inreder torp...

Tack för din positiva kritik, att vi fattat att det är Eurodance vi sysslar med!

Mvh. Robin

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt men Candy var ett dåligt artistnick. Texten var jättedålig. Speciellt refrängen. Men det gäller inte bara dig. Hela den här genren gör så att alla nobelpristagare i litteratur vänder sig i graven och de som lever dör. Jag följde Idol 2009 och jag har ingen aning om vem den här Gabriell är "Gabriel Brandes, is well known from the Swedish Idol 2009". Förutom texten är låten i förhållande till genren "bra". Men har man någon som kan ratta lite lätta ljud och någon billigt samplepack är den här musiken lika svår som att inreda ett torp för Ernst K. Det enda jag egentligen kan säga var bra var att ni kallade det för Eurodance och inte Techno som en del envisas med.

Här är riktig Techno: http://open.spotify.com/track/2THE636XRkcMvJkb3AsJyV

Lär i göra sånt istället, det är coolare.

Vaddå "lär dig göra sånt istället"? Vad har du själv åstadkommit? Lägg ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte säker på att jag hörde någon refräng?

Lyssna igen! Jag öppnade projektet och kollade på varje spår separat, jag är ganska säker på att det är refränger där. Kolla din lyssning!

Helt rätt i sin genre, lycka till!

Tack! ☺️

Robin, det är kul att du visar attityd och går ut hårt. Lycka till!!

Tack! 😎

försök att få upp den på spotify

Workin' on it! 😲

Kör på, det låter bättre än mycket annan skit som presenteras av de fåntrattar som gör sig lustiga över dig.

Skönt att du tycker det! 🙂

Tack för svaren allihop! Hoppas att vår musik ger färg åt er vardag på något sätt! 🙂

Redigerat av RobinJacobsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså... själva sången och dess melodi bjuder lätt upp för att fastna i huvudet osv som liksom radiohits ska göra. Dock tycker jag inte produktionen alls kommer upp i samma nivå. Hamnar efter rätt mycket tycker jag. Visst, synthljuden är bra, men de är inte bra mixade. och trummljuden är bara.... nej..nej... Skulle ni fixa produktionen bättre så visst, hitpotential

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade igen... SÅngaren behöver sjunga med mer tryck för att de ska låta bra. låter mesigt nu.

OCH...basen...näääää byt byt!

EDIT: förlåt om jag låter grinig inte alls min mening, säger bara vad jag tycker skulle kunna förbättra låten mkt 😲

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

Till dig som frågar efter vad jag själv åstakommit så kan jag säga att jag åstakommit en del men jag ser ingen mening i att namedroppa spelställen eller saker jag gjort eller vart med på ör att hävda mig. Vi kan ta det på PM i sånnna fall.

Till trådskaparens kommentar på mitt förra inlägg: Trevligt med ett engagerat inlägg men jag känner mig inte övertygad och står fast vid min åsikt.

till Valle som ville ha ett bättre nick: Eskilstunabandet The Domus tycker jag är bra. Din Stalker som är med i Slagsmålsklubben tycker jag är bra. Minilogue tycker jag låter ballt. Gäddan och Braxen som släppte bitpopskivan Fish And Chips tycker jag också var en kul grej.

Link to comment
Dela på andra sajter

till Valle som ville ha ett bättre nick: Eskilstunabandet The Domus tycker jag är bra. Din Stalker som är med i Slagsmålsklubben tycker jag är bra. Minilogue tycker jag låter ballt. Gäddan och Braxen som släppte bitpopskivan Fish And Chips tycker jag också var en kul grej.

Härligt, tack! Du är helt enkelt kung på häftiga nick!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Till dig som frågar efter vad jag själv åstakommit så kan jag säga att jag åstakommit en del men jag ser ingen mening i att namedroppa spelställen eller saker jag gjort eller vart med på ör att hävda mig. Vi kan ta det på PM i sånnna fall.

Till trådskaparens kommentar på mitt förra inlägg: Trevligt med ett engagerat inlägg men jag känner mig inte övertygad och står fast vid min åsikt.

till Valle som ville ha ett bättre nick: Eskilstunabandet The Domus tycker jag är bra. Din Stalker som är med i Slagsmålsklubben tycker jag är bra. Minilogue tycker jag låter ballt. Gäddan och Braxen som släppte bitpopskivan Fish And Chips tycker jag också var en kul grej.

Ja det var ju så mycket bättre namn 😕 The Domus? Om du varit med på 70-talet skulle du inte tycka något med Domus är bra. Ungefär som att kalla sig för The Rusta idag. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...