Jump to content
Annons

Hur gör jag för att få ordning på mina polugins i cubase

Recommended Posts

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

Jag har en jäkla röra bland mina pluggar i cubase och tycker det är irriterande. Kan man inte lägga upp dem i mappar däer tex alla kompressorer ligger i en kompressorflik, eq i eq flik, modulation i modulation flik,reberb för reverb delay för delay osv?

Annons
Postat

Jodå, du bara skapar mappar i "vstplugins" -mappen och stoppar sedan in .dll -filerna i valfri mapp så kommer det att underdelas.

Så har jag gjort, blir en jäkla röra annars

Postat

Är du säker på att det funkar? för jag gjorde det på min förra dator men då försvann bara pluggarna istället...

Postat

Ja nu vet jag ju inte vilken version du kör men jag gjorde så förra veckan i Cubase 5. Delade upp alla mina gratispluggar och döpte mapparna efter tillverkaren

Postat

Japp precis så gör man.. Du får gå in i VST mappen och skapa undermappar och sortera pluggarna precis som du vill ha.

Tänk bara på att undvika svenska tecken åäö då du döper mappar (kan skapa problem att finna effekterna).

Postat

Okej..Ska testa igen, men jag gjorde det i cubase 5 och då försvann tex amplitube och t-racks samt några till..

Postat

Det enda du gör om något mot förmodan skulle försvinna, är att du går in i pluginhanteringen i Cubase och väljer att Cubase ska uppdatera listan. Vid behov kan du också lägga till fler sökvägar till pluggarna där, så det är inga problem att fixa. :rolleyes:

Postat

Ok..Jag har ingen manual till min cubase..fick inte det till essential när man köpte..men hur upopdaterar jag dem i cubase?

Postat

I inställningarna för Cubase 5 så kan man bocka i en ruta som gör att pluggarna automatiskt sorteras per tillverkare. Men det hjälper ju förstås inte om man vill sortera på något annat sätt... :rolleyes:

Postat
Är du säker på att det funkar? för jag gjorde det på min förra dator men då försvann bara pluggarna istället...

Det går att göra så med de flesta, men vissa program lagrar foldern i registret och då kan det bli problem.

Du kan också arrangera dem inifrån Cubase, kommer inte ihåg exakt nu men det finns under en av menyerna.

Det är på samma ställe som du kan lägga till fler sökvägar till VSTPLUGINS i alla fall.

//Joakim

Postat

Under device-menyn ligger "plugin information", där finns sorteringslista för pluggarna och information om exakt hur mycket latency varje plugg lämnar etc

Postat

tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.