Jump to content
Annons

Per and the bristols - Vanten(Projektnamn)


Torre

Recommended Posts

LÅTNAMN: Ännu ej bestämt

ARTIST: Per and the bristols

GENRE: Pop typ

LÅTLÄNGD: 3:55

KOMPOSITÖR: Per Johansson

PRODUCENT: Staffan Bridal(det e jag)

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,68 mb

STATUS: Inspelad och referenser krävs

LÅTLÄNK: Här!

Första gången jag producerar nån annan. Killen kom med en låt med bara kompgura och sång och jag och brorsan kirrade resten. Jepp, jag känner att solot behöver slipas, ska göras men fixar sen.

Please, behöver lite kommentarer om vad som ska ändras och så.

Redigerat av Torre
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Får först lite 60-talsvibbar när jag hör enbart gitarr/sång. Mysigt. Andragitarren och basen som kommer in vid 1:06 till 1:26 hade jag nog lyft ut. Man kan gott njuta av enbart gitarr/sång lite längre. "Trycket vid 1:47 är befriande men sången borde fortsätta istället för gitarrsolot. Vid 2.35 går luften ur tyckte jag. Hade nog upprepat "trycket" där och lagt in gitarrsolot där istället. Och orgeln vid 2:50 har jag svårt för. Hade nog valt att sluta låten efter gitarrsolot.

😉

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen 😛, ja orgeln tycker jag ska bort men inte de två andra men nu när jag fått det bekräftat så 😉

Mm kan hålla med dig om att det sista känns lite halvfattigt gentemot solots kraft eller vad man ska säga. En platsbytning skulle kanske vara lösningen. Får konferera med låtskrivaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Mattias M (oregistrerad)

Jag tycker nog att gitarren som kommer 1:06 inte ska tas bort eftersom det gärna får hända något där. Däremot tycker jag att den kan sänkas lite för att inte sticka ut så mkt som den gör i nuläget. Basen ligger kvar.

Låter bra annars 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...