Lemanic (oregistrerad) Postat 19 december 2009 Postat 19 december 2009 Här i sin fulla prakt. http://www.youtube.com/watch?v=9jXA5x73o9c Man kan inte bli mer än tårögd av musikalisk glädje.
Emili01 Postat 13 januari 2010 Postat 13 januari 2010 habben sa: Vad är detta? 😮 Fattar inte haha 🙂 Samma här 😆
jarlo Postat 13 januari 2010 Postat 13 januari 2010 Nån har hittat disco-låten som Daft Punk plockat delar av och gjort låten High Life.
Carle Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 Är det svårt att hitta? Det står ju i skivkonvolutet exakt vart alla samples kommer ifrån.
Strummindude Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 Carle sa: Är det svårt att hitta? Det står ju i skivkonvolutet exakt vart alla samples kommer ifrån. Skivkonvolut? 😄 Vad är det? 😆
Carle Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 Med risk att skämma ut mig ifall du var ironisk: Den lilla boken som även fungerar som omslag till en Cd.
Lemanic (oregistrerad) Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 Carle sa: Är det svårt att hitta? Det står ju i skivkonvolutet exakt vart alla samples kommer ifrån. Inte för den här låten, vilket har gjort oss nyfikna på originalet i nio år. Vi är fortfarande nyfikna på vad "Fresh" och "Revolution 909" består av.
ardic Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 base10 sa: DEN RIKTIGA MOOAAAHAHAHA! Klockrent! De kan då konsten att flexa samplingar den där duon! 😉
Carle Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 Lemanic sa: Inte för den här låten, vilket har gjort oss nyfikna på originalet i nio år. Vi är fortfarande nyfikna på vad "Fresh" och "Revolution 909" består av. Måste inte det stå med? Kollar i konvolutet nu, det står på Digital Love, Harder Better Faster Stronger, Crescendolls och Superheroes vilka låtar samplingarna kommer ifrån. För de som bara har laddat hem enskilda spår så är det skivan Discovery jag sitter med.
Demonproducenten Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 Carle sa: Kollar i konvolutet nu konvolutet... är inte det den hårda delen som omgav lp-skivan? det du bläddrar i i en cd är väl... booklet på engelska...
Carle Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 I min bekantskapskrets har vi alltid kallat det Cd-konvolut.
Demonproducenten Postat 27 januari 2010 Postat 27 januari 2010 Carle sa: I min bekantskapskrets har vi alltid kallat det Cd-konvolut. http://sv.wiktionary.org/wiki/konvolut men skitsamma 🙂
Dingbats Postat 30 januari 2010 Postat 30 januari 2010 Carle sa: Måste inte det stå med? Det måste ju ändå bero på vad man har för överenskommelse med upphovsrättsinnehavaren till samplingen. Panda Bears Person Pitch är i princip bara samplingar och det står inte en enda i texthäftet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.