Jump to content
Annons

Detuner/Pitch


Linus

Recommended Posts

Hej hopp!

Jag letar efter en schysst plugg (antingen Windows-VST eller OSX-RTAS) som jag kan använda för att detuna lite körpålägg såväl uppåt som neråt. Har provat några pitchpluggar från kvr-vst.com men tyckte de flesta sabbade upp istället. Allt lät hackigt och digitalt.

Så nu vänder jag mig till er! Vad använder ni själva för att pitcha/detuna när ni inte har en Eventide Harmonizer under ena armen? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Celemony Melodyne... 🙂

Steinbergs gamla Voice Machine blev det annars halvdana körer med - men långt bak i en mix dög den väl ungefär lika bra som Digitech Vocalist... 🙂😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Celemony Melodyne... 😛

Inget för en smalare budget? 🙂

Den behöver inte vara en harmonizer ala Voice Machine men en enkel och bra pitch.

Just nu leker jag med att exportera ut varje körkanal, ta in i Adobe Audition och detuna där, spara ut som en ny wave och importera in i sessionen igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Både Logics och Cubases pitchfunktion duger ok om man inte ska åka iväg för långt.. (tänkte om du skulle snedstämma lite bara)

Ska du iväg långt (mer än en halvton) så är det nog Melodyne som gäller.

edit: Spela in i 96kHz så kan du åka längre utan att det låter piss.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Både Logics och Cubases pitchfunktion duger ok om man inte ska åka iväg för långt.. (tänkte om du skulle snedstämma lite bara)

Mmm... Det är kanske bara jag som är lite kinkig och av vana brukar förutsätta att det alltid finns ett bättre alternativ än de pluggar som följer med paket. Steinbergs pluggar har kanske blivit bättre under den senaste tiden, precis som Cubase har blivit kraftigare med åren. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Både Logics och Cubases pitchfunktion duger ok om man inte ska åka iväg för långt.. (tänkte om du skulle snedstämma lite bara)

Mmm... Det är kanske bara jag som är lite kinkig och av vana brukar förutsätta att det alltid finns ett bättre alternativ än de pluggar som följer med paket. Steinbergs pluggar har kanske blivit bättre under den senaste tiden, precis som Cubase har blivit kraftigare med åren. :rolleyes:

hmm. Tänker väl inte på pluggarna nu utan de funktioner som finns med i menyerna. Logics realtids-pitchshifter låter totalt värdelöst men det finns även time/pitch-stretch i menyerna när man editerar ljuden som låter helt ok så länge man inte går för långt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...