Jump to content
Annons

Musikvideo, spana in!


psafth

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)

Ett dussinband som drunknar i mängden. Har svårt med skriksång för att sångaren inte kan något annat och inte är det speciellt bra heller. Yeahhh! Men hallå det tröttnade man höra redan på 80-talet bland alla tusentals låtar som började med det. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett dussinband som drunknar i mängden. Har svårt med skriksång för att sångaren inte kan något annat och inte är det speciellt bra heller. Yeahhh! Men hallå det tröttnade man höra redan på 80-talet bland alla tusentals låtar som började med det. :rolleyes:

Det är väl att ta i och säga att han gör det för att han inte kan något annat.

Såg dem på en spelning i Helsingborg i slutet på Oktober och blev impad av sången.

Men visst, det är väl kanske lite för "vanligt". Har dock inte hittat något annat band som låter likadant.

Bra skit för ett demoband som inte ens funnits ett år än 🙂

Hissa och dissa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nästan misstänka att du är medlem själv i bandet...hehe.

Jag tycker det låter bra! Jag har för dålig koll på om bandet är inom screamo eller annan hardcoregenre men nog tycker jag att jag hört detta innan...inget fel i det i och för sig.

Jag tycker däremot inte videon är så kul....och slagsmålsscenen är bara barnslig.

/Cato

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorrå, dom var tunga. Bra skrikröst av sångaren och bra kvalité på videon, håller dock med om att slagsmålscenen var rätt töntig.

Välspelat och inspelningskvalitén var najs.

Stilen påminde om Textures lite i de hårda atonala partierna.

Men rätt så medioker musik i övrigt, inget speciellt tema som låten byggde på, eller memorabla melodier i reffen eller sången, utan det når man ingen stor publik tror jag.

PS. Om du nu är medlem i bandet eller liknande tycker jag du kan skriva det, eftersom det brukar ogillas att göra "smygreklam".

/Memphan

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte att ni var rätt bra (visst fan är du medlem?! 😄) men det är inte något som står ut, som herr penis sa. Dubbla baskaggar som används som de görs i början går dock fetbort för mig. Videon är väl ok men slagsmålsscen? Jag såg ingen men tittade inte på hela videon men det låter ju rätt fjortis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte de lät bra (proffsigt) sen är det ju att all musik ska upplevas live nästan all iaf, men i synnerhet sådan här musik.

Videon är bra, den förmedlar låten riktigt ok. kan ju tänka mig att de inte var någon större budget.

Sen om slagsmålen var bra eller anus, jao de har nog med ålder å göra, inget ja tok haka upp mig på men nog undrade jag vad dem skulle förmedla.

Slutumsumarum. Detta tåg går åt rätt håll!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ok men inget speciellt.

Gitarrerna ligger på som en matta och sticker aldrig ut.

Skulle bli bättre med lite pauser istället för att bara mata på från början till slut.

Jag hatar när man håller på och rör på kameran hela tiden, så irriterande.

Jättedåligt filmat tycker jag.

Myggan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...