Jump to content
Annons

problem med native instrumenst


Bernt

Recommended Posts

Fick för några dagar för mig att prova native instruments Vienna Grand piano. Efter att jag gått igenom betalningssystemet kom ett meddelande med en nedladdningslänk. Det är bara det att den inte fungerar, efter kanske 20 försök har jag inte lyckats få ner mer än 16 MB av 3 GB. Har skrivit till native instruments, men får inget svar utöver att automatiskt meddelande om att de mottagit meddelandet. I morgon går nedladdningstiden dessutom ut. Är det någon som råkat ut för någonting liknande, och hur löste det sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Det brukar alltid ta minst några dagar innan man får svar från support, vare sig det är dem eller andra. Men visst, Native är ju ökända för sin dåliga support. Men i det här fallet kan de knappast låta blir svara. Det spelar ingen roll om det går ut i morgon med nedladdningen eftersom det bara gäller om allt fungerar som det ska. Det är uppenbarligen något strul från dem ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här har fortfarande inte kommit någon vart. Det enda som hänt är att jag fick en (kort) kontakt med en person som tycktes jobba för NI på KVR forum. Han\hon kunde ordna mig en ny nedladdningslänk, men problemen var precis de samma, jag tycks få ned Mac versionen men inte PC, som jag vill ha. Det mest irriterande var att de - via denna person - insinuerar att problemet sitter hos mig. Men hur i fridens namn kunde jag sitta med en förbindelse som tillåter alla andra nedladdningar utom just den här (tog till exempel nyligen ner Kontakt Player 4 utan problem)??

Vad är det överhuvudtaget för underligt system, att man kan få svar från företaget bara genom att gå bakdörren via en person på KVR? Mina 9 meddelande till NI har alla prydligt ignorerats, är snart uppe i två veckor sedan beställningen. Helst skulle jag avbryta hela saken, men hur gör man det, när man redan betalat via PayPal (det är ju själva villkoret för att få en downloadlink från dem)?

Akta er i alla händelser för det här företaget just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Låter riktigt tråkigt att dom behandlar sina kunder så illa!!

Jag ska inte beställa nåt från dom iaf..

Fler verkar ha problem med att hämta hem gratis ljud till kore player från deras sida.

Även jag hade problem med att hämta hem Kore Player från deras sida.

Fick hämta den från ett annat ställe...

Synd för dig som har betalat!

Hoppas det ordnar sig!!

Det här har fortfarande inte kommit någon vart. Det enda som hänt är att jag fick en (kort) kontakt med en person som tycktes jobba för NI på KVR forum. Han\hon kunde ordna mig en ny nedladdningslänk, men problemen var precis de samma, jag tycks få ned Mac versionen men inte PC, som jag vill ha. Det mest irriterande var att de - via denna person - insinuerar att problemet sitter hos mig. Men hur i fridens namn kunde jag sitta med en förbindelse som tillåter alla andra nedladdningar utom just den här (tog till exempel nyligen ner Kontakt Player 4 utan problem)??

Vad är det överhuvudtaget för underligt system, att man kan få svar från företaget bara genom att gå bakdörren via en person på KVR? Mina 9 meddelande till NI har alla prydligt ignorerats, är snart uppe i två veckor sedan beställningen. Helst skulle jag avbryta hela saken, men hur gör man det, när man redan betalat via PayPal (det är ju själva villkoret för att få en downloadlink från dem)?

Akta er i alla händelser för det här företaget just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alright, saken löste sig, jag fick ner min Viennna Grand till slut. På Native forums finns förresten en förklaring, det har funnits ett problem med förbindelserna som berört hela Skandinavien-området. Men det tog som sagt över två veckor att ladda ner en fil, utan ett knyst från NI...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...