NIHO Postat 2 december 2009 Postat 2 december 2009 Hej Jag är helt grön på det här. Jag har cubase 4 le, jag vill lägga ett piano riff, en wav fil. styrd så att synten väljer harmoni till mitt riff, går det? å hur ska jag göra.
engson Postat 2 december 2009 Postat 2 december 2009 Njaeee... tror inte det går så enkelt som du vill, sorry. Spela själv, kanske?? 🙁
NIHO Postat 2 december 2009 Trådstartare Postat 2 december 2009 ja, visst. men ja e helt usel på piano, men hur skulle ja kunna lösa det med tekniken 😄
DieHard (oregistrerad) Postat 2 december 2009 Postat 2 december 2009 Använd editorn och rita in de tonerna du vill ha för midi då istället.
Rabieshund Postat 3 december 2009 Postat 3 december 2009 Japp, använd midi och skriv ut allt själv så får du det precis som du vill ha det!
NIHO Postat 3 december 2009 Trådstartare Postat 3 december 2009 ja de e ju helt ok, men tänkte att de fanns bra lösningar utifrån loopen , fast den är i en viss harmoni, tack för tipsen, kanske jag jobbar i helt fel program, någon sa att de fanns sådan funktion i nått program som heter garage studio eller nått. har just slutat jobbet. så jag har inte hunnit kolla själv än. men jag söker vidare, tack
DieHard (oregistrerad) Postat 3 december 2009 Postat 3 december 2009 Garage Band heter programmet om du har mac.
NIHO Postat 3 december 2009 Trådstartare Postat 3 december 2009 Mac ,Aj då , då va jag rökt på de me, tack för snabbt svar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.