Jump to content
Annons

Studio One måste testas.


Lunaspice

Recommended Posts

Jag har länge känt att de DAW jag använt inte tillfredställer mina behov fullt ut och att det är flera saker som saknats men att jag inte kunnat sätta fingret på problemet. Jag har använt Cubase SX, Cubase 4 och 5.1, FL Studio, Cakewalk, Logic, Reason, Ableton Live etc.

På inrådan av en kompis som är verksam inom musikbranschen och studioproduktion har jag fått möjligheten att testa PreSonus nya DAW; Studio One. Jag har aldrig använt ett program som fullständigt fått mig att tappa hakan men detta gjorde det. Studio One Pro är så otroligt enkelt och snabbarbetat samtidigt som det har en supersmart struktur, effektivt och bra GUI, lätt att tabba mellan browser, songeditor och mixer, bra inbyggda pluggar och mycket mycket mer. Arbetet med ljudfiler är också mycket enklare och snabbare samt att all typ av automation går effektivt, snabbt, lättarbetat och överskådligt. Till er som användt Cubase 5.1 och/eller Logic 9 så kan jag starkt rek. att testa Studio One Pro, ladda hem demot från www.presonus.com. Jag är mycket glad över att få möjligheten att prova det och har nu mer inspiration och motivation till att göra musik. Jag har testat att göra både psytrance, progtrance, jazz, funk etc och jag är MYCKET imponerad.

/En glad och positiv Jakob. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...