Jump to content
Annons

Använda audioeffekter till MIDI-spår


JohnRick

Recommended Posts

Det ska sägas direkt: Jag är egentligen SONAR-användare, men skaffade nyligen Cubase 5 för att kolla

hur trendigt detta självrullande monster egentligen är. Kommer in i det rätt snabbt, men undrar alltså

hur jag kan tillämpa andra effektpluggar än de i Cubase rekommenderade "MIDI-pluggarna" under "midi inserts"

när jag har spelat in et MIDI-spår. Alltså:

Ett MIDI-spår är inspelat - jag vill lägga in en tredjepartsplugg som t ex Amplitube Live, eller Waves Rverb eller whatever på detta spår.

Detta är inga konstigheter i SONAR. Hur gör jag i Cubase?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Midi är kontrollsignaler och inte ljud. Du måste alltså lägga plugineffekter på audiokanalerna i mixern och inte på midispåret...

post-20595-1259260514_thumb.jpg

Jo, så mycket är jag också med på. Har löst det nu. Missade audio inserts som finns i vänsterlisten under vald synt "dimension pro".

Tidigare gick jag rätt på MIDI inserts. Av ngn anledning är det mycket smidigare arbetsflöde i SONAR. De gör samma grejer, men cubase

vill ha fler menyer för att utföra samma arbete tycks det.

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak till innan jag släpper den här tråden:

Har försökt hitta en motsvarighet till "reset audio" e.d i Cubase 5. Någon enstaka gång kan ett ljud hänga sig om man har

kört rewireprotokoll t ex, och skulle då behöva en sådan funktion. Finns det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...