Jump to content
Annons

Sustainpedal i Pro Tools


amb01

Recommended Posts

Har en fråga. Jag spelar in med min Yamaha P-85 via MIDI-kabel. Problemet är att när jag spelar in verkar det inte som att sustainpedelen som är kopplad till pianot ger någon effekt på det inspelade spåret. Jag använder MiniGrand som plugg. När jag spelar utan att spela in funkar pedalen, men sen när jag spelar upp det inspelade låter det mindre bra. Det blir väldigt plonkigt som ni förstår. Kan man ställa in detta någonstans att MIDI-noternas längd ska bestämmas av sustainpedalen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter skumt. Sustainpedalen har en egen MIDI-kontroll CC så det ska ju funka. Funkar minigrand med sustainpedaler när du spelar utan att spela in låter det ju som protools förbiser detta under inspelning, tippar på en inställning.

Kolla upp under MIDI input filter (tror det heter så) om Sustain på nått sätt är avaktiverat vid inspelning.

Lycka till, kör för övrigt protools också, har aldrig haft de problemet

Förresten, om du på spåret väljer att vissa automationen för sustain, finns där då någon information?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...