Jump to content
Annons

Steve-o

Recommended Posts

Tjena!

Nu har det hänt något konstigt!!

Jag sitter och jobbar i Cubase Essential 5, efter lite audioinspelning

så skapar jag ett midispår och trycker F11, då minimeras fönstret??

Efter flera omstarter och "felsökning" så skriver jag nu detta och ber om hjälp.

Vad tusan kan det vara för fel? Inget annat verkar strula, ljud och effekter funkar.

HJÄLP SNÄLLA!

Steve-o

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snälla, kan inte någon komma med något råd om detta problem?

Även om jag går den långa vägen och går via "gardinerna" och väljer VST instrument

så minimeras fönstret. Kollade även "keycommands" och där står endast F11= VST instrument.

Märkligt att det bara började så där. Okej att fönstret minimeras det kan man ju klicka upp,

problemet är att jag inte kan ladda nya VST instrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan inte vara så att det är nån inställning i Windows, då? Om du trycker F11 när du har nåt annat program öppet, händer samma sak då?

EDIT: Hmm, läste ditt inlägg igen ordentligt. Om du inte kan få upp VST Instruments-rutan över huvud taget är det nog ingen inställning i Windows, nej...

Redigerat av jarlo
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan inte vara så att det är nån inställning i Windows, då? Om du trycker F11 när du har nåt annat program öppet, händer samma sak då?

Har inte kollat det jarlo, gör det ikväll!! Bra tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg på ngn sida att Steinberg beskriver kortkommandon som "default" vilket borde innebär att man kan omdefiniera vad de skall göra. Det är kanske något som du skall kolla upp, jag har inte koll på hur man gör det. Här fanns lite men för SX, du borde kunna hitta ngt liknande för din version...

http://www.soundonsound.com/sos/Jan03/arti...senotes0103.asp

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg på ngn sida att Steinberg beskriver kortkommandon som "default" vilket borde innebär att man kan omdefiniera vad de skall göra. Det är kanske något som du skall kolla upp, jag har inte koll på hur man gör det. Här fanns lite men för SX, du borde kunna hitta ngt liknande för din version...

http://www.soundonsound.com/sos/Jan03/arti...senotes0103.asp

Faaaan, det är klart, det borde ju funka1 Det är inte rätt men värt att testa, tack!

Återkommer snarast med hur det gått!

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg på ngn sida att Steinberg beskriver kortkommandon som "default" vilket borde innebär att man kan omdefiniera vad de skall göra. Det är kanske något som du skall kolla upp, jag har inte koll på hur man gör det. Här fanns lite men för SX, du borde kunna hitta ngt liknande för din version...

http://www.soundonsound.com/sos/Jan03/arti...senotes0103.asp

Fan det funkade inte. Jag ändrade till F12, +, § och några andra tecken utan att det blev rätt.

Fönstret minimeras fortfarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...