Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Öhh nähä? 🙂 och vad är what you hear då?

DieHard (oregistrerad)
Postat

Jaha okej. Blev inte klokare av det där. 🙂 Så eftersom jag själv har ett konnekt 6 kort förstår jag trots det inte alls.

Postat

kabel från output till input? eller om det finns någon funktion för detta i ljudkortets mjukvara?

Postat
kabel från output till input? eller om det finns någon funktion för detta i ljudkortets mjukvara?

Går inte. finns bara en tele på kortet andra är XLR.

men det känns idiotiskt att hålla på att fysiskt koppla kablar

för en sån här enkel sak. man vill ju kunna sampla grejer från tuben

och spela av låtar från olika ställen...

verkar som tc electronics missat denna simpla feature eftersom dom ska vara såå "professionella". 🙂

som tur är har jag dubbla ljukort i datorn och kan spela in med mitt emu-ljudkort

men jag funderar på att sälja det för att köpa mat så problemet kvarstår.

Postat

Antar att det du vill göra är "capture streaming music" men jag skulle tro att de flesta tjänster skyddar ljudet på ett eller annat sätt. Testat Googla? Det ger i alla fall över 7M träffar på "capture streaming music", om det nu är det du vill...

Postat

Kör du Mac? I så fall finns Sound Flower. Skitbra är det. Annars finns väl nåt liknande för Winblows också kan jag gissa 😆

Postat
verkar som tc electronics missat denna simpla feature eftersom dom ska vara såå "professionella". 🙁

Vilka professionella ljudkort stödjer den simpla funktionen?

Jag personligen anser inte att det är något man ska lägga sitt krut på när man tillverkar en produkt som Konnekt 6.

Ser hellre att man utvecklar programvaran för ljudkortet. T.ex kompabiliteten för att hantera knappen "Panel" (knappen som startar programmet för att editera både firmware och reverb osv).

Känns väldigt buggit och borde öppnas automatiskt även om programmet inte är igång. Som det är nu så måste jag först starta programmet för att knappen ska göra någon nytt. Desamma gäller att det inbyggda reverbet inte fungerar om programmet inte är igång.

Vet inte om det är en inställning, men än så länge har jag försökt utan resultat.

Sen tycker jag att de iaf kunde haft någon "auto" funktion för att ladda ner senaste firmware, inte behöva besöka hemsidan varje gång för att ladda ner den och få ALLA drivrutiner till ALLA kort för att sedan välja mitt.

Utöver detta så är jag riktigt nöjd med mitt Konnekt 6. ☺️

Postat

Btw, du kan ju fortfarande spela in signalen som skickas från output till stereo input?

Du har ju monitor out (left/right), så du "kan" ju koppla monitor out till "Line Inst/Right" och "Line Inst/Left" och sedan välja "Stereo In" på ljudkortet.

Du kan ju fortfarande lyssna då genom "Phones" (hörlurarna) och ändå få inspelat signalen.

848799_800.jpg

445475_800.jpg

Postat

Har nog aldrig sett en sån design på ett ljudkort. Finns programvara för det dock, och man kan patcha från line out till line in som Danielssondesign sa.

Postat

På mina Macar kör jag Audio Hijack Pro. Rekommenderas!

Windowsanvändare skaffar Total Recorder. Lite meckigare men iaf något. Total Recorder dyker upp som ett ljudkort i Windows. Sätt det som standardljudkort så sparas det som spelas upp, samtidigt som det skickas vidare till ditt Konnekt 6 också.

DieHard (oregistrerad)
Postat
Vilka professionella ljudkort stödjer den simpla funktionen?

Jag personligen anser inte att det är något man ska lägga sitt krut på när man tillverkar en produkt som Konnekt 6.

Ser hellre att man utvecklar programvaran för ljudkortet. T.ex kompabiliteten för att hantera knappen "Panel" (knappen som startar programmet för att editera både firmware och reverb osv).

Känns väldigt buggit och borde öppnas automatiskt även om programmet inte är igång. Som det är nu så måste jag först starta programmet för att knappen ska göra någon nytt. Desamma gäller att det inbyggda reverbet inte fungerar om programmet inte är igång.

Vet inte om det är en inställning, men än så länge har jag försökt utan resultat.

Sen tycker jag att de iaf kunde haft någon "auto" funktion för att ladda ner senaste firmware, inte behöva besöka hemsidan varje gång för att ladda ner den och få ALLA drivrutiner till ALLA kort för att sedan välja mitt.

Utöver detta så är jag riktigt nöjd med mitt Konnekt 6. 🙂

+1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.