Jump to content
Annons

Jakt efter gitarr med p90's


Dominoes

Recommended Posts

Hallådär!

Jag är på jakt efter en gitarr med p90 mickar, gärna utan svaj.

Har fastnat lite i letandet och behöver hjälp att hitta flera alternativ än bara Jazzmastern och Les Paulen.

Lägg gärna upp förslag på trevliga gitarrer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hagström F200P, sen har du Bach, vintage mfl. som gör kopior av gibsons.

http://www.eastwoodguitars.com/

eastwood har: p-90 spcial,Hi-flyer,Sidejack dlx,hummingbird, stormbird som har p´90 micar.

hi-flyer och sidejack är ju mosrite kopior som hade p-90 micar.

Link to comment
Dela på andra sajter

jetstream_390_blu_big.jpg

Är nybliven ägare till en Reverend Jetstream 390 och är mycket nöjd. Bass Contour kontrollen, 3st p90´s och 5 lägesswitch ger ett mycket brett spektrum av ljud. Det är dessutom otroligt god dynamik i gitarren. Lägg till skön hals, gediget bygge, låsbara stämskruvar och ett unikt utseende och du får i mitt tycke otroligt mycket gitarr för ca 6500:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Om priset inte är ett hinder finns det inget bättre än en Collings 290 (Les Paul special variant). Generalagenten finns i Norge http://vintageguitar.no/varekatalog/gitar-...s-290-tv-yellow

Handbyggd till skillnad från en Gibson custom shop men kostar inte mer. Testade en 290 i somras när jag var över i USA och hade köpt den direkt om jag hade haft pengarna. Collings har tillverkat akustiska gitarrer i många år och de får priser varje år i de olika amerikanska gitarrmagasinen. Har bra kontakter i USA om du skulle vilja ha hjälp att kolla utbudet därborta. På www.musicimport.weebly.com hittar du importtips.

Mvh Robert

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...