Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tja!

tänkte köpa en firewirekabel till min mbox mini för att få ett ledigt usb uttag (kommer behöva ett extra för en ilok)

kan det bli något knas om jag gör detta? 😆

se nedan för en bild på kabeln

Annons
Posted
Tja!

tänkte köpa en firewirekabel till min mbox mini för att få ett ledigt usb uttag (kommer behöva ett extra för en ilok)

kan det bli något knas om jag gör detta? 🙂

se nedan för en bild på kabeln

Mbox mini har inget uttag för fire wire.

Posted

Det funkar inte.

Köp en USB-hubb, koppla den på ditt första uttag och iLoken i hubben. Sätt din MBox i uttaget närmast dig på datorn (antog nu att du har en bärbar med få USB-portar, och jag antog vidare att du kanske har en macbook där vissa rapporterat att det funkar bättre med det närmare USB-uttaget).

Posted

tack för alla svar! 😳

jag antar att jag får glömma idén med firewire.

jag har en usb hub, men den verkar inte så bra, för att de flesta grejerna jag stoppar i den hittar inte datorn (Ilok, Kore Kontroll enhet, mbox, axiom61 midi keyboard etc) dock funkar den om man stoppar i mindre usb-minnen.

ska jag skaffa på att köpa en ny usb hub då? eller ska jag lägga pengarna på att köpa fler usb-intag till datorn?

jag har en stationär pc dator med 4 usb intag för tillfället. (skulle behöva minst ett till, gärna två)