Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har en JJLabs SKEC010B som jag fick som present för några år sedan, men jag vet inte om den duger. Har inga som helst referenser, inget att jämföra med. Vet inte ens om det är en kondensator eller dynamisk mikrofon och inte heller vet jag om det skulle spela någon roll om det vore det ena eller andra.

Antar dock att micken är relativt billig och att jag kanske borde uppgradera??

Någon som vet något om denna mikrofon? Är den helt kass, eller duger den åt en amatörmusiker med relativt stora ambitioner?

Redigerat av Soxic
Annons
Postat
Har en JJLabs SKEC010B som jag fick som present för några år sedan, men jag vet inte om den duger. Har inga som helst referenser, inget att jämföra med. Vet inte ens om det är en kondensator eller dynamisk mikrofon och inte heller vet jag om det skulle spela någon roll om det vore det ena eller andra.

Antar dock att micken är relativt billig och att jag kanske borde uppgradera??

Någon som vet något om denna mikrofon? Är den helt kass, eller duger den åt en amatörmusiker med relativt stora ambitioner?

Det är en kondensatormic och helt ok att börja komma igång med. Eftersom det är en kondensatormic, så kräver den fantommatning för att fungera, så du måste ha en micpreamp eller ljudkort med micpreamp, som kan lämna ut 48V fantommatning. Du kan jämföra den med andra micar om du går in på min testsite, där det finns ljudexempel på den och en hel del andra...

Du kan säkert ha glädje av den ett bra tag innan det är någon mening att leta efter något annat. 🤪

Postat

Claes, jag googlade och lyckades hitta din sida innan jag fick svar här. Hade väldigt stor nytta av den! Tack för svaret också :-)

• 2 veckor senare...
Postat

Vet inte om det spelar nån roll längre, men ifall nån annan läser tråden så vill jag flika in och säga att jag har en sån. Jag har haft den i ett par år som min enda kondensatormick och den har dugit åt mig så här långt, även om jag börjar känna att den har sina begränsningar. Den är ganska skränig i diskanten, men det kan funka på en del instrument.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.