Jump to content
Annons

Multieffektbox


Rojk

Recommended Posts

Vi tänkte köpa in en multieffektbox till kyrkan, och undrar om ni har nåt tips?

Det ska vara en generell box som vi har vid mixerbordet (asså ingen effektbox till gitarr eller nåt sånt om ni trodde det).

Den ska ha reverb och lite annat smått gott ☺️

Sen så ska den kosta runt 2000 kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla efter exempelvis en begagnad Digitech Studio Quad v2. Otroligt kompetent burk med bra effekter och möjlighet att splitta upp den till att bli två helt oberoende stereoeffekter, om man har den läggningen...

Även Alesis Midiverb 4 är en trevlig burk, som man kan få billigt begagnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

...men om det ska hålla sig runt 2000:- och vara nytt, så får man gå efter just priset - och acceptera den kvalitet man får för dessa pengar... 😎 Hårdvara är förhållandevis dyrt, eftersom allt färre köper det...

Nåja - Behringer har åtminstone en burk under 2000:- - men jag har ingen aning om hur bra/dåligt den låter: http://www.behringer.com/DSP2024P/index.cfm?lang=ENG

Lexicon har en burk, som ligger i närheten av rätt pris ( listpriset är 2995:- ) - och jag tror att den håller högre klass - baserat på mina erfarenheter av båda märkena: http://www.lexiconpro.com/mpx110/index.asp

Det finns säkert fler, men här är i alla fall två att börja fundera på. 😠

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

asså jag ska ha runt 2000, det behöver inte vara under. Huvudsaken är att den ska låta schysst. Det är dem direktiven jag har fått.

"VIRTUALIZER PRO DSP2024P" har jag checkat här på nätet förut och verkar vara bra. Är det nån som har efarenheter med den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ju eurorack som mixerbord så 😄

hrmf...råkade spotta ut kaffet medans jag läste 😛

Kaffe så här sent 🙂 Nämen den funkar väl bra...förutom att två kanaler är sönder och alla pansissar klagar på slingan...men det är väl inte mixerns fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ju eurorack som mixerbord så 😄

hrmf...råkade spotta ut kaffet medans jag läste 😛

Kaffe så här sent 🙂 Nämen den funkar väl bra...förutom att två kanaler är sönder och alla pansissar klagar på slingan...men det är väl inte mixerns fel.

Haha nej det är klart. Har inte någon erfarenhet av just den produkten men behringer i stort har jag stor allergi för =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ju eurorack som mixerbord så 🙂

hrmf...råkade spotta ut kaffet medans jag läste 😛

Kaffe så här sent 🙂 Nämen den funkar väl bra...förutom att två kanaler är sönder och alla pansissar klagar på slingan...men det är väl inte mixerns fel.

Haha nej det är klart. Har inte någon erfarenhet av just den produkten men behringer i stort har jag stor allergi för =).

Äsch, dem duger 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

asså jag ska ha runt 2000, det behöver inte vara under. Huvudsaken är att den ska låta schysst. Det är dem direktiven jag har fått.

"VIRTUALIZER PRO DSP2024P" har jag checkat här på nätet förut och verkar vara bra. Är det nån som har efarenheter med den?

Jepp! Du kan få köpa min om du vill jag använder den inte längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Våran sångare har en TC Electronics M300, den kostade 1995:- på Musikbörsen. För dom pengarna får du nog inget bättre! http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=13042&artno=115795

Håller med ang TC M-300!! för 2000:- får du absolut inget bättre och du kan dela upp så du har både en effekt(delay, chorus, mm) och reverb på seperata tappningar. De har snålat in på redigeringsmöjligheter men den är otroligt lättjobbad och reverben låter kanon för de pengarna.

Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte eurorack uan eurodesk...var nog lite för trött där på natten 😄

Jag ska kolla på den där TC Electronics M300. Men den fanns inte på Musikbörsen.

Dna the Synthmaestro: Hur mycket vill du ha?

Som jag har sagt så behöver den inte vara under 2000, men runt det priset. Vi har pengar som vi måste bli av med innan nyår för sen så sänks budgeten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Den skall finnas på musikbörsen. Jag köpte en där för inte så länge sen och enligt deras hemsida så går den att beställa där. Annars har butikerna som är anslutna till 4sounds samma pris (1995:-)

Länken funka inte och när jag sökte på den så fann jag inget. Deras sida är kass 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om att deras sida inte alltid funkar så bra.... men gå in på www.musikborsen.se / klicka på effekter / sen multieffekter så hittar du den där... kollade precis. Där finns ju oxo Lexicon MPX-110 för 1795:- men den har jag inte testat. Låter säkert helt OK men jag skulle nog ändå gå på TC:s burk

Redigerat av Audiorent
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...