Jump to content
Annons

Säkraste sättet att köpa privat från utlandet?


Pat Kramer (oregistrerad)

Recommended Posts

Pat Kramer (oregistrerad)

Hallåjs allihopa, jag är på väg att köpa lite grejer från en snubbe privat i England och tänkte höra vad som egentligen är det säkraste sättet att göra en transaktion på? Sätta in på bankkonto, Paypal eller Western Union är väl alla inte sådär bra kanske om man efter pengaöverföringen inte hör av säljaren nå mer. Har hört talas om nåt som kallas för "Escrow company". Är det nån som har erfarenhet av sådant eller som kan tipsa om annat sätt som garanterar säkerhet i fall man får en tom kartong?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

postförskott e nog det smidigaste. Det där med tom kartong kan ju vara lite klurigt, men om du ber posten väga det innan du hämtarut det så får du iaf lite trygghet i att det är något i. Annars har jag tyvär inget tips. Köpte lite prylar privat av en snubbe i ängland för ett tag sedan o det var inga problem, men så kan man ju inte veta att alla e lika seriösa. förstår att du inte vill kasta upp massa pengar o bli blåst

Link to comment
Dela på andra sajter

"Escrow service" funkar bra, men de tar ut en avgift som blir större i takt med att köpesumman ökar. Handlar du för 20.000 får du kanske betala 1000 till escrow företaget. Det funkar så att du betalar in pengarna till escrowföretaget. När de har fått pengarna meddelar de det till säljaren som då skickar varan. När du har fått och inspekterat varan meddelar du escrowföretaget som betalar ut pengarna till säljaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pat Kramer (oregistrerad)
"Escrow service" funkar bra, men de tar ut en avgift som blir större i takt med att köpesumman ökar. Handlar du för 20.000 får du kanske betala 1000 till escrow företaget. Det funkar så att du betalar in pengarna till escrowföretaget. När de har fått pengarna meddelar de det till säljaren som då skickar varan. När du har fått och inspekterat varan meddelar du escrowföretaget som betalar ut pengarna till säljaren.

ok, jag har kollat upp lite escrow-företag och även det som min säljare föreslår. Verkar dock som att det finns väldigt många blufföretag. Det som säljaren föreslår heter "Make Them Safe Inc. och tar bara emot Western Union överföringar från Sverige. Jag tvivlar starkt på båda säljaren och detta företag, är det nån mer som tror att jag kommer bli blåst om jag gör detta?

Bassman, vilket escrowföretag har du erfarenhet av?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...