Jump to content
Annons

Test av ny Macbook pro 13 samt iMac 24.

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Fick hem min nya dator idag. Kan bara sÀga att jag inte Ängra en krona, mycket nöjd. Blev en macbook pro 13Ž3 fast den dyrare varianten. Installerade Logic pÄ datorn och tÀnkte att jag gör det benchmark test som finns.

Detta blev slutresultatet.

Macbook pro 13ÂŽ3

4gig 1066mhz

5400rpm (ssd snart)

Tot 21kanler.

iMac 24" (6mÄn gammal, nÀst nyaste modellen)

2gig 800mhz

7200rpm

Tot 24kanaler.

Det Àr ingen större skillnad i just processor kraft. Dock finns det en nyare iMac. Men med samma processor (3.06ghz) fast mer och snabbare minne. Samma som i macbook pro. Tror dock inte det gör sÄ stor skillnad i detta test.

Denna modell med 8gig ram samt ssd blir ett grymt paket för portabel studio!

SĂ„ macbook pro +1.

Redigerat av GĂ€st
Annons
Postat
Otroligt, min gamla powermac 2x2.5 frÄn 2004 klarade 13 spÄr i det benchmarktestet!

Ja 🙂

Jag hade alla originalinstÀllningar pÄ i Logic.

Postat

The sims 3 flyter pÄ rÀtt bra med. Alla instÀllningar pÄ medel samt full upplösning.

Inte riktigt lika bra som pÄ iMacen 8600gt kortet, men klart spelvÀnligt.

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Grattis till nya datorn, alltid skoj med en ny maskin. Man blir lite sugen blir nog ett bygge framÄt hösten med en i7 cpu, har lÀst att dom gör runt 60-70 spÄr i testet.

Postat

jag Àr sÄ glad för min knÀpptysta mbp late 2008. hur lÄter din om du MAXAR? Àr den tyst Àven den?

vita mb var ju hopplösa förr.

Postat

Najs!! 🙂 var det logic 8 eller 9? 10.5 eller 10.6?

Jag testade min MPB 17 2.5ghz igÄr och upptÀckte samma grej dÀr som med min MP: sÀmre prestanda i Logic 9 Àn 8 i 10.5.7

21 spÄr med logic 8

19 spÄr med logic 9

Postat

Logic 8.

Har det senaste 10.5.8. Kommer Àven under veckan att testa med nya Snow leopard.

Postat
jag Àr sÄ glad för min knÀpptysta mbp late 2008. hur lÄter din om du MAXAR? Àr den tyst Àven den?

Det Àr dÄ inte macbook jag har, macbook pro (kolla första inlÀgget). Eller missuppfatta jag kanske.

I alla fall, har inte fĂ„tt flĂ€kten att gĂ„ en enda gĂ„ng sedan jag fick datorn. Inte i Logic heller vid test heller 🙂

Antar att man fĂ„r arbeta lite lĂ€ngre för att den ska bli sĂ„ varm.🙂

Postat
Grattis till nya datorn, alltid skoj med en ny maskin. Man blir lite sugen blir nog ett bygge framÄt hösten med en i7 cpu, har lÀst att dom gör runt 60-70 spÄr i testet.

Kommer bli samma för mig, fast mac pro dĂ„ 🙂.

Postat
CITAT (nilsemil @ 2009-09-01, 00:53)

Det Àr dÄ inte macbook jag har, macbook pro (kolla första inlÀgget). Eller missuppfatta jag kanske.

MBP = Macbook Pro

Postat (redigerat)

Vita mb stod det. Trodde att han menade det. Men dÄ var det inget.

Redigerat av GĂ€st

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.