Jump to content
Annons

Musikproducent i Skåne


JJMusik

Recommended Posts

Titeln säger lite, men här berättar jag mer

Läst Musikproduktion vid Växjö universitet, tog examen i juni, 24 år gammal och bor i Kristianstad. Säkert en del här som känner till utbildningen och kanske också några som gått där?

För er som inte vet kommer här lite info:

Utbildningen i Växjö har varit en komplett akademisk heltidsutbildning i allt inom musikproduktion med den största betoningen på musikteknik, dvs inspelning, mixning och mastering, men även delkurser i akustik, låtkomposition, textskrivande osv... Det är en relativt högt rankad utbildning och många av föreläsarna är inte helt okända:

Alaar Surna - Roxettes mixtekniker

Anders Glantz från Digidesign

Peter in de Betou Tailor made - Cutting Room

Maxe Axelsson - Pama Records

Frank och Simon Ådahl

Jakob Herrman från tidningen MM

Kent Wennman - författare av boken "Musik som levebröd"

Och en massa fler intressanta snubbar

Jag har gjort en 10 veckors praktik i Studio Dreamix i Nybro där jag jobbade på ett SSL 4000-bord.

Skolans utrustning finns på www.mupvxu.se

Utöver detta har vi genomgått kurser och universitets-tentat i Företagsekonomi samt Musikjuridik.

Vid önskan lämnar jag gärna mina universitetslärare som referenser!

Jag har naturligtvis också en hemstudio bestående av en audio-pc, Delta 1010 (rack interface), 12-kanals mackie-bord, yamaha hs50-monitorer, Cubase 4, lite pluggar, massa gitarrer och andra gitarr-nörd-prylar.

Om du tror att jag på något vis kan vara intressant för din verksamhet eller om du känner någon som kan vara i behov av mina tjänster så tveka inte att höra av dig!

Jag tar alla arbetstillfällen, mixning, editering, tracka, möhippor, svensexor osv...

johan.juhlin@gmail.com

0709 - 63 00 08

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...