Jump to content
Annons

YouTube ljudkvalité

hackeman

Recommended Posts

Som det stÄr, hur uppnÄr man bÀst ljudkvalité i de videos man laddar upp pÄ YouTube? YT komprimerar ju videon efter uppladdning, och oavsett vilket format jag testar med blir ljudspÄret sÀmre pÄ den publicerade Àn den lokala versionen.

Nu har jag förvisso bara gjort tester med Windows Movie Maker, men ÀndÄ... tips?

Dela pÄ andra sajter

Annons
Vallhagen sa:
Man lÀgger till nÄt kryptiskt i lÀnken. Anarkisten1 har koll, PM-a honom eller sök bland hans poster.

tjing

Bengan

Tjena,

&fmt=18 Àr parametern, men den verkar vara mer eller mindre obsolet numera.

Dela pÄ andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
hackeman sa:

Tjena,

&fmt=18 Àr parametern, men den verkar vara mer eller mindre obsolet numera.

Nej det Àr den tydligen inte jag kollade ju nÀr jag skrev mitt inlÀgg och det funkade ju fortfarande.

Dela pÄ andra sajter

Jag vet inte om man gör sÄhÀr fortfarande, men tricket Àr att ladda upp en Flash film. Du exporterar din film ifrÄn din video editor, sedan anvÀnder du en Flash converter dÀr du sjÀlv kan stÀlla in video och ljud instÀllningar. Det fanns mycket om detta pÄ sjÀlva youtube förut. Vet inte om det finns kvar dock.

SÄhÀr gjorde man förut, men jag vet inte om det fortfarande fungerar.

/ Daniel

Dela pÄ andra sajter

# H.264, MPEG-2 or MPEG-4 format

# 1280x720 resolution

# 44.1KHz Stereo MP3 or AAC audio

# Frame rate as the original video

Ladda upp din video med de hÀr instÀllningar sÄ kan tittarna aktivera (HD) knappen vilket gör att vi upplever youtubes bÀsta ljudkvalite.

Dela pÄ andra sajter

Nej det Àr den tydligen inte jag kollade ju nÀr jag skrev mitt inlÀgg och det funkade ju fortfarande.

Inte sĂ€ker pĂ„ att jag hĂ€nger med hĂ€r... parametern Ă€r INTE &fmt=18? Vad Ă€r den dĂ„? Och vilket inlĂ€gg syftar du pĂ„? Vad Ă€r det som funkar fortfarande? Den andra (av mig okĂ€nda) parametern? đŸ˜Č

Dela pÄ andra sajter

Jag vet inte om man gör sÄhÀr fortfarande, men tricket Àr att ladda upp en Flash film. Du exporterar din film ifrÄn din video editor, sedan anvÀnder du en Flash converter dÀr du sjÀlv kan stÀlla in video och ljud instÀllningar. Det fanns mycket om detta pÄ sjÀlva youtube förut. Vet inte om det finns kvar dock.

SÄhÀr gjorde man förut, men jag vet inte om det fortfarande fungerar.

/ Daniel

Det dÀr har jag lÀst nÄgot om nÄnstans men lÀste Àven motsÀgelser till det... vad anvÀnde du för Flash converter? Eller om du har tips pÄ nÄn nyare?

Dela pÄ andra sajter

# H.264, MPEG-2 or MPEG-4 format

# 1280x720 resolution

# 44.1KHz Stereo MP3 or AAC audio

# Frame rate as the original video

Ladda upp din video med de hÀr instÀllningar sÄ kan tittarna aktivera (HD) knappen vilket gör att vi upplever youtubes bÀsta ljudkvalite.

Det dÀr kör jag med sÄ HQ-knappen finns med:

Men dÄ skulle det alltsÄ inte gÄ att fÄ bÀttre ljudkvalitet Àn sÄ hÀr (sÄvida man inte kör Flash-converter dvs)? Jag hör dessutom ingen skillnad pÄ ljudet med eller utan HQ-knappen aktiverad... gör du?

Dela pÄ andra sajter

NĂ€ vi Ă€r tre som delar, en lirar och sjunger, en skriver och filmar och en Ă€r allmĂ€nt flĂ€pp đŸ€Ș. Men BS Ă€r cyberbandnamnet, saknar en pĂ„ triangel eru pĂ„ 😛 .

Dela pÄ andra sajter

NĂ€ vi Ă€r tre som delar, en lirar och sjunger, en skriver och filmar och en Ă€r allmĂ€nt flĂ€pp đŸ€Ș . Men BS Ă€r cyberbandnamnet, saknar en pĂ„ triangel eru pĂ„ 😛 .

5840-Insane-Man-In-A-Strait-Jacket-And-Padded-Room-Clipart-Illustration.jpg

Dela pÄ andra sajter

5840-Insane-Man-In-A-Strait-Jacket-And-Padded-Room-Clipart-Illustration.jpg

Om man kollar pĂ„ bilden sĂ„ tycker jag det ser ut som att du har alla dom kvalitĂ©erna vi söker đŸ€Ș so is it safe to say we proudly present our new bandmate?

Dela pÄ andra sajter

Se detta klipp med mig och Rikke och klicka sen pÄ HD

Jag hör iaf enorn skillnad đŸ€Ș

Det verkar som att dom kanske mera syftar till att hela konceptet ljud bild ökar pÄ lite med HQ. Jag hör ingen enorm skillnad men lite Àr det faktiskt, bilden blev större det var det första jag mÀrkte. Som jag sa i en annan trÄd sÄ handlar det ju mest om att det mÄste lÄta bra innan man man slÀpper det i hÀnderna pÄ deras konvertering. Det hÀr gör ju det och dÄ blir det oxÄ bra och till och med lite bÀttre i HQ.

Edit: lyssnade igen för att dubbelkolla och det lÄter fortfarande samma i dom bÄda lÀgena dvs lite bÀttre i HQ men inte mycket. Gillar inte lÄten nÄt vidare dessvÀrre men det lÄter bra.

Redigerat av anarkisten1
Dela pÄ andra sajter

Se detta klipp med mig och Rikke och klicka sen pÄ HD

Jag hör iaf enorn skillnad 😛

Mmm.... viss skillnad hör jag, men inte enorm. Kanske min hörsel som tacklar av? đŸ€Ș

Hör du nÄn skillnad om du kör HQ resp icke-HQ pÄ mitt klipp ocksÄ?

Dela pÄ andra sajter

Om man kollar pĂ„ bilden sĂ„ tycker jag det ser ut som att du har alla dom kvalitĂ©erna vi söker đŸ€Ș so is it safe to say we proudly present our new bandmate?

Sure. Ska bara tjacka en triangel ocksĂ„... för förmodar den helst ska vara aukustisk? 😛

Dela pÄ andra sajter

NÀ ditt klipp lÄter lika oavsett &fmt=18 men bilden blir mindre med det. Men det lÄter vÀl bra som det Àr eller? Tycker jag i alla fall.

Dela pÄ andra sajter

NÀ ditt klipp lÄter lika oavsett &fmt=18 men bilden blir mindre med det. Men det lÄter vÀl bra som det Àr eller? Tycker jag i alla fall.

Jag tycker det Àr för hÄrt komprimerat, t.ex lÄter hihaten som om nÄgon handvispar grÀdde eller nÄt.

Dela pÄ andra sajter

NÀ inte i mina lurar i alla fall (AKG K240), ska lyssna i morn oxÄ man Àr trött nu men det skulle förvÄna mig om jag byter uppfattning.

Dela pÄ andra sajter

NÀ inte i mina lurar i alla fall (AKG K240), ska lyssna i morn oxÄ man Àr trött nu men det skulle förvÄna mig om jag byter uppfattning.

Huh. Jag lyssnar i mina K271 (K240 Ă€r i stugan đŸ€Ș)... lyssna speciellt i början dĂ€r trummorna inte drunknar i annat.

Dela pÄ andra sajter

Mmm.... viss skillnad hör jag, men inte enorm. Kanske min hörsel som tacklar av? 😄

Hör du nÄn skillnad om du kör HQ resp icke-HQ pÄ mitt klipp ocksÄ?

Jag skulle vilja pÄstÄ att det Àr STOR skillnad. Lyssna i bra lurar eller monitorer och lyssna framför allt pÄ acken.

Hör ni ingen skillnad sĂ„ Ă€r ni döva 😛

Dela pÄ andra sajter

Jag skulle vilja pÄstÄ att det Àr STOR skillnad. Lyssna i bra lurar eller monitorer och lyssna framför allt pÄ acken.

Hör ni ingen skillnad sĂ„ Ă€r ni döva 😄

Pratar du om din eller min video nu? đŸ˜Č

Jag lyssnar i AKG K271 lurar resp Alesis M1 MK2 monitorer.... sĂ„ jag Ă€r vĂ€l pĂ„ vĂ€g att bli döv dĂ„. 🙁

Dela pÄ andra sajter

Pratar du om din eller min video nu? 😄

Jag lyssnar i AKG K271 lurar resp Alesis M1 MK2 monitorer.... sĂ„ jag Ă€r vĂ€l pĂ„ vĂ€g att bli döv dĂ„. 🙁

Han snackar om sin och polarens lÄt givetvis, har förmodligen inte ens kollat din. Han kör en Burnin Sven. Den rackarn BS alltsÄ slinker in bÄde hÀr och dÀr nÀr det Àr lÀge och limmar dit sina lÄtar i de mest förtÀckta ordalag. Ja det Àr en riktig spjuver, BS alltsÄ. Dom hÀr lurade han pÄ mig sist vi sprÄkades vid. Iofs inte sÄ illa pinkat med bara en mick och hobbyprylar.

http://www.youtube.com/watch?v=JkVE5AWp3Xo...page&fmt=18

http://www.youtube.com/watch?v=10BwmKIGc68...re=channel_page

Nu hoppar jag ivÀg och dubbelkollar din lÄt.

Redigerat av anarkisten1
Dela pÄ andra sajter

Ja iofs nÀr du sÀger det klart att man kunde mecka lite med höghatten men det Àr inget som stör mig. LÄten Àr bÄde skoj och bra och framför allt speciell sÄ man lyssnar inte pÄ det viset. Kort sagt jag tycker det lÄter förtrÀffligt bra pÄ ett sÀtt som framhÀver lÄten i sig.

Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.