Jump to content
Annons

Kreaktivitet, sommar eller höst?


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Känner ni att kreaktiviteten går upp eller ner när höstregnandet sätter igång? Allmän höstdepp eller ystra skutt i kantarellskogen?

För egen del sjunker den musikaliska aktiviteten sommartid till förmån för annat. Hösten är som en livslång mardröm, gillar inte att leta svamp.

Så därför hoppas jag komma igång med musiken nu så man glömmer eländet, jag vill både lira live och mixtra med med nya mikrofoner i studion. Jag ska nog sätta ihop ett till band oxå, de flesta brukar väl spela med i typ tre eller fler gäng. Nåt jag verkligen ser fram emot är att försöka spela in trummor så att de låter som snärtiga trummor och inte som de brukar gör now these days, nämligen inte alls, eller som smygpysande platta fyllskitar. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det går i vågor för mig oavsett årstid. Vårtrötthet och höstdepp är inte främmande. Kan blixtra till mitt i allt det där ibland... 😎 Man borde kunna gå i idé januari å februari för att sen vara pigg dygnet runt några månader å kreativitera...vem vet det kanske går i framtiden 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går i vågor för mig oavsett årstid. Vårtrötthet och höstdepp är inte främmande. Kan blixtra till mitt i allt det där ibland... 🙂 Man borde kunna gå i idé januari å februari för att sen vara pigg dygnet runt några månader å kreativitera...vem vet det kanske går i framtiden 😄

Kommer jag igång med nåt roligt musikprojekt mitt i svartaste vinterhelvetet går jag helt upp i det, glömmer mörkret, ja dygnets timmar räcker inte till. Hoppas det blir så nu med. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är periodare. Ibland fullkomligt sprutar idéerna fram - och ibland är det total idétorka.

Tid på året har ingen som helst betydelse för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag är periodare. Ibland fullkomligt sprutar idéerna fram - och ibland är det total idétorka.

Tid på året har ingen som helst betydelse för mig.

Ja det där stämmer lika bra in på mig faktiskt. Men däremot kommer det allra mesta senare på kvällen/natten då jag är en nattmänniska. Men man kanske ska akta sig för att säga man är en periodare. Det kan ju misstolkas. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget emot lite värme o fint väder men jag pallar inte spela så mycket när det varmt. Så jag blir nog iallafall en aningens mer produktiv när hösten/vintern kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går definitivt upp under hösten... Kan förvisso bero på att man spenderar mer tid inne med en gitarr i knät istället för att springa omkring i den gassande solen och spana ben! Under sommaren blir man (läs: jag) för upptagen med annat än att göra musik, så blir alltid mycket mer gjort sep-maj där!

Link to comment
Dela på andra sajter

GIGAN (oregistrerad)
Jag har inget emot lite värme o fint väder men jag pallar inte spela så mycket när det varmt. Så jag blir nog iallafall en aningens mer produktiv när hösten/vintern kommer.

Instämmer!

I min lilla holk blir det så satans varmt, så det tar inte lång tid innan jag är både kokt, stekt och syrefattig 😉

Sedan är det så mycket annat som ska göras, med hus, tomt mm.

Hösten är en vacker årstid, även i kreativt syfte.

GIGAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det där stämmer lika bra in på mig faktiskt. Men däremot kommer det allra mesta senare på kvällen/natten då jag är en nattmänniska. Men man kanske ska akta sig för att säga man är en periodare. Det kan ju misstolkas. 😉

Hitler var en nattmänniska. Allting kan missförstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...