Jump to content
Annons

Vad är det för fel på EZ Drummer?


froosh

Recommended Posts

Jag har nu äntligen fixat EZ Drummer till mitt Pro Tools LE 8. Jag kan öppna EZ Drummer och "spela" och lyssna på olika grooves och dylikt.

Jag följde Flash Tutorialen som följer med programmet, och i den tutorialen så säger dom att man skall dra och släppa grooven i tracken som man har öppnat i sitt program. I deras exempel använde dom Cubase såg det ut som. När jag försöker mig på denna "Drag & Drop" så funkar det inte. Det funkar inte att dra grooven och släppa den på tracken. Men det kanske är fel sätt?

Hur ska man göra ett trumtrack?

Tacksam för hjälp 🙂

MVH

/froosh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

har för mig att pt inte stöder drag and drop från t.ex ez-drummer

du får dra midifilen till skrivbordet och sedan importera den

Link to comment
Dela på andra sajter

Har samma uppsättning och det funkar med drag n' drop för min del . . .

Edit:

Inga trumtrack i PT: Använd MIDI eller Instrument track.

Ja, jag har gjort ett Instrument track i stereo, och som plug-in i den tracken kör jag EZ Drummer. Men Drag & Drop funkar inte för mig 🙂

Pro Tools LE 8, om jag har glömt att nämna det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag har gjort ett Instrument track i stereo, och som plug-in i den tracken kör jag EZ Drummer. Men Drag & Drop funkar inte för mig 🙂

Pro Tools LE 8, om jag har glömt att nämna det.

Gör ett MIDI spår och sätt OUT till EZ Drummer och pröva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt är det... 😄

Jag kan dragga och droppa både till Instrument- och MIDIspår utan problem.

Återstår dom tråkiga sätten; omstart, ominstallation, kontakt med support. 🙂

Suck, neeeej! Varför ska det vara så här! Ach.

Men tack ändå 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

funkar dragndrop från ez till skrivbordet?

Nej, Drag & Drop funkar inte från EZ Drummer överhuvudtaget.

Men nya grejer har hänt mina vänner

Jag har klurat ut hur man fixar trummor!

MEN.

Så här är det.

Det går fortfarande inte att Drag & Drop:a det kompet som jag vill ha, som jag hittar i EZ Drummer.

Utan jag gör istället så här; Jag öppnar EZ Drummer-mappen i hårddisken, letar upp wave-filen av kompet där och drar och släpper den filen på tracken, och DÅ funkar det.

MEN.

Då blir bara kompet ungefär 5 sekunder långt. Alltså som en liten preview. Jag kan alltid göra så att jag kopierar och klistrar, men det är väldigt jobbigt, då mina låtar är runt 5 minuter allihopa. Vad annars kan jag göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att det är en midifil, inte en wavfil..?

Du får in en snutt som du beskriver, och sen får du kopiera/repetera den. Så är det i de flesta program, och det hade varit samma om dragndrop funkat.

Föreslår att du kontaktar Toontracks support om dragndrop-problemet.. Kör du Mac eller PC?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag kan ProTools, men bara en snabb koll, du öppnar väl EzDrummer inifrån ProTools (som ett vst-instrument), så att du inte kör toontrack standalone. (Just det misstaget gjorde jag nämligen, fast med Cubase...)

Redigerat av oioioi
Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att det är en midifil, inte en wavfil..?

Du får in en snutt som du beskriver, och sen får du kopiera/repetera den. Så är det i de flesta program, och det hade varit samma om dragndrop funkat.

Föreslår att du kontaktar Toontracks support om dragndrop-problemet.. Kör du Mac eller PC?

Tvivlar på att det är EZ-drummer som är problemet här då ingen annan har samma problem. Troligtvis så görs ett eller flera misstag på vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvivlar på att det är EZ-drummer som är problemet här då ingen annan har samma problem. Troligtvis så görs ett eller flera misstag på vägen.

Nä vad jag har fått höra från väldigt många är att det bara är för MIG detta fel sker. Men som sagt, jag letar upp MIDI-filerna (inte wave-filerna) i EZDrummers mapp i min hårddisk och drar in dom i Pro Tools istället.

Så jag antar att allt är bra nu, hehe. Tack för hjälpen! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä vad jag har fått höra från väldigt många är att det bara är för MIG detta fel sker. Men som sagt, jag letar upp MIDI-filerna (inte wave-filerna) i EZDrummers mapp i min hårddisk och drar in dom i Pro Tools istället.

Så jag antar att allt är bra nu, hehe. Tack för hjälpen! 😛

Låter jobbigt tycker jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Bumpar den här tråden då jag lider av samma problem. Skillnaden är att jag har Cubase 5 (64bit). Jag kan skapa midispår och rita in enskilda slag, men inte drag n droppa. Har tagit hem de senaste uppdateringarna från Toontracks sida. Har varit inne preferences och ändrat, men till ingen nytta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bumpar den här tråden då jag lider av samma problem. Skillnaden är att jag har Cubase 5 (64bit). Jag kan skapa midispår och rita in enskilda slag, men inte drag n droppa. Har tagit hem de senaste uppdateringarna från Toontracks sida. Har varit inne preferences och ändrat, men till ingen nytta.

Kör du Cubase som administratör? Det kan behövas för att drag&drop från plugins ska fungera. Om du har nåt anti-virusprogram, se till att lägga in ett undantag för Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör du Cubase som administratör? Det kan behövas för att drag&drop från plugins ska fungera. Om du har nåt anti-virusprogram, se till att lägga in ett undantag för Cubase.

Tack Jarlo. Det gjorde susen. Jag högerklickade på cubase och valde att köra admin. Måste jag göra det varje gång i fortsättningen eller finns det någon "ruta att bocka i" någonstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Jarlo. Det gjorde susen. Jag högerklickade på cubase och valde att köra admin. Måste jag göra det varje gång i fortsättningen eller finns det någon "ruta att bocka i" någonstans?

Skönt att det funkade! Kör du Vista eller Win7? I Vista så hittade jag en kryssruta för att alltid köra som admin. Högerklicka på Cubase, öppna Properties-fönstret och kryssa i "Run this program as administrator" under Compatibility-fliken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Win 7. Det är möjligt att det finns en liknande funktion där också. Men det får vänta för husfridens skull (eftersom det är valborg och min flickvän funderar varför jag hellre spenderar tid med Cubase än med henne). Tusen tack så länge!

Redigerat av bettygoesagogo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...