andapp (oregistrerad) Postat 14 augusti 2009 Postat 14 augusti 2009 Hej alla. Jag funderar på om det finns något sett att lägga text på ett track i projektet. tex. jag har en låt på 10 bars. 3 spår. skulle vilja lägga ett spår med text rutor. Bar 1-3: INTRO 3-5: vers1 5-7: refräng 7-10: vers2, osv nu får jag lägga ett midispår, och döpa "blocken" till vad jag vill ha. finns det ett bättre sett, är jag tacksam om någon kan dela med sig av sin erfarenhet. tackar. / Anders
Fertan Postat 14 augusti 2009 Postat 14 augusti 2009 Högerklicka, Add Marker Track, rita ut med pennan var du vill ha dina textbitar(där nästa bit kommer in helt enkelt, första baren där nästa vers kommer osv). Nu gäller det att du har 'Show Inspector' påslaget, annars är den lätt påslagen, tredje knappen högst upp till vänster i projektfönstret. Markera Marker Trackspåret, klicka på numret i Show Inspector (varje markering i marker tracket ger ett nummer, 1,2,3 osv) och skriv in vad du nu vill att det ska stå (intro, vers, refräng, blahblah) i Description. Tadaa!
andapp (oregistrerad) Postat 14 augusti 2009 Postat 14 augusti 2009 Tackar Fertan Nu skall det bli lite ordning bland projekten 🙂 /Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.