Jump to content
Annons

GOLDEN AGE PROJECT PRE-73


Alexho

Recommended Posts

Hej!

Det har varit mycket uppmärksamhet och snack kring denna preamp!

Är det någon här på forumet som egentligen har testat den, vad tyckte ni?

Skulle ha varit väldigt roligt med ett ljudexempel 🙂

Är sugen på att köpa en eftersom den fått väldigt bra kritik?

pre73.jpg

Har sätt att det finns en med inbyggd EQ, den går dock inte att se på deras hemsida??

Redigerat av Alexho
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)
Hej!

Det har varit mycket uppmärksamhet och snack kring denna preamp!

Är det någon här på forumet som egentligen har testat den, vad tyckte ni?

Skulle ha varit väldigt roligt med ett ljudexempel 🙂

Är sugen på att köpa en eftersom den fått väldigt bra kritik?

pre73.jpg

Har sätt att det finns en med inbyggd EQ, den går dock inte att se på deras hemsida??

Den med EQ tycks bara vara en prototyp som inte går att köpa. Vilket är lite synd. Annars är

det väl en av de mer uppmärksammande preamp'sen i lågbudget klassen. Jag väntar nog på

EQ modellen en tag till...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det har varit mycket uppmärksamhet och snack kring denna preamp!

Är det någon här på forumet som egentligen har testat den, vad tyckte ni?

Skulle ha varit väldigt roligt med ett ljudexempel 🙂

Är sugen på att köpa en eftersom den fått väldigt bra kritik?

pre73.jpg

Har sätt att det finns en med inbyggd EQ, den går dock inte att se på deras hemsida??

Jag älskar Neve 1073-preamps och är också intresserad av hur denna sak kan låta, känns ju som att det kan vara svårt att få samma ljud till en bråkdel av priset. Har heller inte testat den men ska göra så fort jag får tillfälle. Har dock testat Vintage Design CA73 och den låter mkt bra, men kostar ganska mycket mer än Golden Age Pre73

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ok, själv är jag inte intresserad utav EQ'n så denna skulle passa bra..

Men tror ni det blir något lyft för mig? Sitter med ett MX8000 bord och 003-preamps.

Redigerat av Alexho
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, själv är jag inte intresserad utav EQ'n så denna skulle passa bra..

Men tror ni det blir något lyft för mig? Sitter med ett MX8000 bord och 003-preamps.

Den kan säkert vara ett lyft, eftersom den ger en annan färgning. De var däremot slut när jag beställde senast - och jag har för mig att GA inte skulle få in fler förrän i augusti någon gång...

Jag har hittills inte haft sådana inne tillräckligt länge för att hinna testa, så jag vet inte mer än vad andra har sagt - och hittills har det bara varit positiva omdömen. Den låter däremot inte som en Neve, men det kan ju vara en trevlig färgning även om den inte låter som namnet antyder... 😛

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder Pre-73 + NT2A och är supernöjd, kan jämföra med DIGI 003:ans preampar som är skitbra, men väldigt transparenta.

Pre-73:an färgar ljudet på ett mycket trevligt sätt, mjukt, varmt och fylligt, Jag har provat på sång, bas och akustisk gitarr, det låter "dyrt" helt enkelt

om det sen är i närheten av NEVE soundet kan jag inte uttala mig om........

Tyvärr har jag inga ljudexempel i dagsläget att visa upp, men det är på gång......

Mvh

Björn

Redigerat av Burnie
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder Pre-73,+ NT2A och är supernöjd, kan jämföra med DIGI 003:ans preampar som är skitbra, men väldigt transparenta.

Pre 73:an färgar ljudet på ett mycket mycket trevligt sätt, mjukt och varmt, Jag har provat på sång, bas och akustisk gitarr, det låter "dyrt" helt enkelt

om det sen är i närheten av NEVE soundet kan jag inte uttala mig om........

Tyvärr har jag inga ljudexempel i dagsläget att visa upp, men det är på gång......

Mvh

Björn

Låter bra men då får du ficksa så fort som möjligt! Är desperat att höra 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

PRE-73an låter fantastiskt bra för pengarna. Jag har kör API, UA 2-610, Chandler TG2 och DMP. Den är väldigt lik Vintage Design dvs. väldigt likt klassiska Neve ljudet. Jag funderar på att köpa 10st till trummorna. Men de är som sagt slut hos Golden Age.

Som Claes skrev så är de slut förtillfället.

3000:- är väldigt billigt för vad man får.

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

PRE-73an låter fantastiskt bra för pengarna. Jag har kör API, UA 2-610, Chandler TG2 och DMP. Den är väldigt lik Vintage Design dvs. väldigt likt klassiska Neve ljudet. Jag funderar på att köpa 10st till trummorna. Men de är som sagt slut hos Golden Age.

Som Claes skrev så är de slut förtillfället.

3000:- är väldigt billigt för vad man får.

Per

Har du något ljudprov? skulle vara grymt att höra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska också köpa en, kommer dock byta ut transfon till samma som sitter i neve (enligt många och långa diskussioner på gearslutz). En snubbe i malmö säljer och moddar. Men som claes säger, de är slut för tillfället. 5500 kr för hela paketet, om man inte vill löda själv förstås.

/Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

kommer dock byta ut transfon till samma som sitter i neve

Är det någon som vet vad det är för någon?

Skulle gärna vilja veta då man kanske kan beställa en från t.ex. ELFA och byta själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla gearslutztrådarna, där nånstans finns en länk till bra klipp med

1073 / GA73 / GA73 med carnhilltrafos

dom låter helt fantastiskt båda två, ska lägga vantarna på en så fort det bara går.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Skulle det även funka att använda den som gitarrsplittare med tanke på att den har både tele och xlr ut? Skulle vilja ha möjligheten att köra en signal direkt till ljudkortet och en till min Pod. Nån som testat?

Redigerat av Malice
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har fått hem nya på lager nu, så jag ska se om jag hinner testa i kväll om utgångarna funkar samtidigt (om ingen annan hinner före med svaret förstås...). Hinner jag inte i kväll, så blir det inte förrän onsdag kväll...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått hem nya på lager nu, så jag ska se om jag hinner testa i kväll om utgångarna funkar samtidigt (om ingen annan hinner före med svaret förstås...). Hinner jag inte i kväll, så blir det inte förrän onsdag kväll...

Det uppskattas, ser framemot domen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Några nyheter? 😉

Fanken också! Jag har haft för mycket i skallen på sistone och har helt glömt bort att kolla upp det.

Jag kollar på det i kväll (natt? 😮 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle det även funka att använda den som gitarrsplittare med tanke på att den har både tele och xlr ut? Skulle vilja ha möjligheten att köra en signal direkt till ljudkortet och en till min Pod. Nån som testat?

...och äntligen har jag hunnit testa. 😄

XLR och Tele ut funkar samtidigt och kan alltså skickas till olika ingångar. Nu vet jag inte hur det blir om man tar en balanserad och en obalanserad. Risken finns att båda blir obalanserade då - och alltså mer störkänsligt än om man kör balanserat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...