Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Det har varit mycket uppmÀrksamhet och snack kring denna preamp!

Är det nĂ„gon hĂ€r pĂ„ forumet som egentligen har testat den, vad tyckte ni?

Skulle ha varit vĂ€ldigt roligt med ett ljudexempel 🙂

Är sugen pĂ„ att köpa en eftersom den fĂ„tt vĂ€ldigt bra kritik?

pre73.jpg

Har sÀtt att det finns en med inbyggd EQ, den gÄr dock inte att se pÄ deras hemsida??

Redigerat av Alexho
Annons
pme (oregistrerad)
Postat
Hej!

pre73.jpg

Har sÀtt att det finns en med inbyggd EQ, den gÄr dock inte att se pÄ deras hemsida??

Den med EQ tycks bara vara en prototyp som inte gÄr att köpa. Vilket Àr lite synd. Annars Àr

det vÀl en av de mer uppmÀrksammande preamp'sen i lÄgbudget klassen. Jag vÀntar nog pÄ

EQ modellen en tag till...

Postat (redigerat)
Hej!

pre73.jpg

Jag Àlskar Neve 1073-preamps och Àr ocksÄ intresserad av hur denna sak kan lÄta, kÀnns ju som att det kan vara svÄrt att fÄ samma ljud till en brÄkdel av priset. Har heller inte testat den men ska göra sÄ fort jag fÄr tillfÀlle. Har dock testat Vintage Design CA73 och den lÄter mkt bra, men kostar ganska mycket mer Àn Golden Age Pre73

Redigerat av Limpan
Postat (redigerat)

Ok, sjÀlv Àr jag inte intresserad utav EQ'n sÄ denna skulle passa bra..

Men tror ni det blir nÄgot lyft för mig? Sitter med ett MX8000 bord och 003-preamps.

Redigerat av Alexho
Postat (redigerat)
Ok, sjÀlv Àr jag inte intresserad utav EQ'n sÄ denna skulle passa bra..

Men tror ni det blir nÄgot lyft för mig? Sitter med ett MX8000 bord och 003-preamps.

Den kan sÀkert vara ett lyft, eftersom den ger en annan fÀrgning. De var dÀremot slut nÀr jag bestÀllde senast - och jag har för mig att GA inte skulle fÄ in fler förrÀn i augusti nÄgon gÄng...

Jag har hittills inte haft sĂ„dana inne tillrĂ€ckligt lĂ€nge för att hinna testa, sĂ„ jag vet inte mer Ă€n vad andra har sagt - och hittills har det bara varit positiva omdömen. Den lĂ„ter dĂ€remot inte som en Neve, men det kan ju vara en trevlig fĂ€rgning Ă€ven om den inte lĂ„ter som namnet antyder... 😛

Redigerat av Claes
Postat (redigerat)

Jag anvÀnder Pre-73 + NT2A och Àr supernöjd, kan jÀmföra med DIGI 003:ans preampar som Àr skitbra, men vÀldigt transparenta.

Pre-73:an fÀrgar ljudet pÄ ett mycket trevligt sÀtt, mjukt, varmt och fylligt, Jag har provat pÄ sÄng, bas och akustisk gitarr, det lÄter "dyrt" helt enkelt

om det sen Àr i nÀrheten av NEVE soundet kan jag inte uttala mig om........

TyvÀrr har jag inga ljudexempel i dagslÀget att visa upp, men det Àr pÄ gÄng......

Mvh

Björn

Redigerat av Burnie
Postat
Jag anvÀnder Pre-73,+ NT2A och Àr supernöjd, kan jÀmföra med DIGI 003:ans preampar som Àr skitbra, men vÀldigt transparenta.

Pre 73:an fÀrgar ljudet pÄ ett mycket mycket trevligt sÀtt, mjukt och varmt, Jag har provat pÄ sÄng, bas och akustisk gitarr, det lÄter "dyrt" helt enkelt

om det sen Àr i nÀrheten av NEVE soundet kan jag inte uttala mig om........

TyvÀrr har jag inga ljudexempel i dagslÀget att visa upp, men det Àr pÄ gÄng......

Mvh

Björn

LĂ„ter bra men dĂ„ fĂ„r du ficksa sĂ„ fort som möjligt! Är desperat att höra 😛

Postat

ok, lÄter otroligt intressant! Men Shut up pÄ din myspace, vad Àr den inspelad med dÄ?

Postat
ok, lÄter otroligt intressant! Men Shut up pÄ din myspace, vad Àr den inspelad med dÄ?

Den Àr inspelad med DIGI003 preamp.

• 3 veckor senare...
Postat

PRE-73an lÄter fantastiskt bra för pengarna. Jag har kör API, UA 2-610, Chandler TG2 och DMP. Den Àr vÀldigt lik Vintage Design dvs. vÀldigt likt klassiska Neve ljudet. Jag funderar pÄ att köpa 10st till trummorna. Men de Àr som sagt slut hos Golden Age.

Som Claes skrev sÄ Àr de slut förtillfÀllet.

3000:- Àr vÀldigt billigt för vad man fÄr.

Per

Postat
PRE-73an lÄter fantastiskt bra för pengarna. Jag har kör API, UA 2-610, Chandler TG2 och DMP. Den Àr vÀldigt lik Vintage Design dvs. vÀldigt likt klassiska Neve ljudet. Jag funderar pÄ att köpa 10st till trummorna. Men de Àr som sagt slut hos Golden Age.

Som Claes skrev sÄ Àr de slut förtillfÀllet.

3000:- Àr vÀldigt billigt för vad man fÄr.

Per

Har du nÄgot ljudprov? skulle vara grymt att höra!

Postat

Jag ska ocksÄ köpa en, kommer dock byta ut transfon till samma som sitter i neve (enligt mÄnga och lÄnga diskussioner pÄ gearslutz). En snubbe i malmö sÀljer och moddar. Men som claes sÀger, de Àr slut för tillfÀllet. 5500 kr för hela paketet, om man inte vill löda sjÀlv förstÄs.

/Jon

Postat

Alla verkar ju dock inte eniga om att det blir bÀttre av modden. Skulle nog spara pengarna dÀr. Testa den utan modden först den lÄter vÀldigt bra som den Àr.

Mvh

Per

Postat
kommer dock byta ut transfon till samma som sitter i neve

Är det nĂ„gon som vet vad det Ă€r för nĂ„gon?

Skulle gÀrna vilja veta dÄ man kanske kan bestÀlla en frÄn t.ex. ELFA och byta sjÀlv?

Postat

kolla gearslutztrÄdarna, dÀr nÄnstans finns en lÀnk till bra klipp med

1073 / GA73 / GA73 med carnhilltrafos

dom lÄter helt fantastiskt bÄda tvÄ, ska lÀgga vantarna pÄ en sÄ fort det bara gÄr.

Postat

De ser och lÄter vÀldigt bra! Kommer dock att modda min sjÀlv. SÀtter i en Carnhill LO1166.

Postat

Jag hör dĂ„ fan ingen skillnad 😏

Men jag Ă€r vĂ€l halvdöv efter alla timmar i replokaler.... 😛

Mvh

Björn

Postat
Jag hör dĂ„ fan ingen skillnad 😉

Men jag Ă€r vĂ€l halvdöv efter alla timmar i replokaler.... 😛

Mvh

Björn

Haha jag hörde hellre ingen speciell skillnad?

FÄr testa sjÀlv.

• 5 veckor senare...
Postat (redigerat)

Skulle det Àven funka att anvÀnda den som gitarrsplittare med tanke pÄ att den har bÄde tele och xlr ut? Skulle vilja ha möjligheten att köra en signal direkt till ljudkortet och en till min Pod. NÄn som testat?

Redigerat av Malice
  • 2 veckor senare...
Postat

Jag har fÄtt hem nya pÄ lager nu, sÄ jag ska se om jag hinner testa i kvÀll om utgÄngarna funkar samtidigt (om ingen annan hinner före med svaret förstÄs...). Hinner jag inte i kvÀll, sÄ blir det inte förrÀn onsdag kvÀll...

Postat
Jag har fÄtt hem nya pÄ lager nu, sÄ jag ska se om jag hinner testa i kvÀll om utgÄngarna funkar samtidigt (om ingen annan hinner före med svaret förstÄs...). Hinner jag inte i kvÀll, sÄ blir det inte förrÀn onsdag kvÀll...

Det uppskattas, ser framemot domen!

Postat

Kör hĂ„rt med tester ni som har den! Är extremt nyfiken pĂ„ denna pre-amp. NĂ€r jag mixar i burken anvĂ€nder jag 1073 pluggen (med EQ) frĂ„n mitt UAD-2 kort pĂ„ extremt mycket, speciellt trummor. LĂ„ter den nĂ„got liknande pĂ„ akustiska trummor sĂ„ blir det till att köpa! 😄

Postat
Skulle det Àven funka att anvÀnda den som gitarrsplittare med tanke pÄ att den har bÄde tele och xlr ut? Skulle vilja ha möjligheten att köra en signal direkt till ljudkortet och en till min Pod. NÄn som testat?

...och Ă€ntligen har jag hunnit testa. 😄

XLR och Tele ut funkar samtidigt och kan alltsÄ skickas till olika ingÄngar. Nu vet jag inte hur det blir om man tar en balanserad och en obalanserad. Risken finns att bÄda blir obalanserade dÄ - och alltsÄ mer störkÀnsligt Àn om man kör balanserat...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.