Jump to content
Annons

Live Chat via irc eller java


ThomasJ

Recommended Posts

Annons

Fast så är det ju inte, alla har ju inte tid å mirkka hela dagarna och frågor är jobbiga att ta på irc.... Allmänna diskussioner om livet och musik osv är ju perfekt att ha på IRC... men vadå #studio.se på Efnet? =) De e väl bara å starta en kanal istället för en hel server (vilket är rätt jobbigt å driva) bara det ärl nån som jobbar på studio som har tid å ha en eggdrop eller två som håller ordning å reda i kanalen =)

/Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Sagt och gjort.. fast på irc.dal.net #Studio.se hoppas det blir några som kommer in på den oxå. vorre ju skoj.. sitta o slösnacka lite..

För er som inte vet vad irc är så är det en chat http://www.mirc.com/ (för windows users)

Ja, en eggdrop skulle nog behövas om det nu skulle bli lite folk.. men tillsvidare får väll jag/vi hålla koll . Kan ju lägga till lite folk som aop/sop om det fins intresse

Redigerat av DjBox
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Sagt och gjort.. fast på irc.dal.net #Studio.se hoppas det blir några som kommer in på den oxå. vorre ju skoj.. sitta o slösnacka lite..

För er som inte vet vad irc är så är det en chat http://www.mirc.com/ (för windows users)

Ja, en eggdrop skulle nog behövas om det nu skulle bli lite folk.. men tillsvidare får väll jag/vi hålla koll . Kan ju lägga till lite folk som aop/sop om det fins intresse

Är där nu, ena alena. 🙂

Jag tror man ska försöka integrera chatten bättre med själva forumet... en webchat kanske. Iaf så att alla som är online på forumet automagiskt är online på chatten, istf att man ska behöva starta separat program...

Men som nån sade, då konkurrerar det samtidigt med forumet i sig. På sätt och vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

en javabaserad chat som är kopplad till forumet borde inte vara så svårt att fixa

Fixa det då, så ska jag använda den.

skulle jag varit admin vilket jag inte är så skulle jag redan setat o pillat med den biten

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...