Jump to content
Annons

Revalver HP


ChrilleO

Recommended Posts

Man har ju bara hört goda saker om MkIII i över ett år nu, men HP versionen koster inte ens en tredjedel av den fulla, och har inte hört något om den.

Jag är inte så förtjust i att ratta i flera dagar, jag är mer av en preset-kille, kanske lite skruvande där istället, så jag kommer nog inte sakna "värsting" finnesserna.

Någon som provat/har denna version? Bra eller anus?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Man har ju bara hört goda saker om MkIII i över ett år nu, men HP versionen koster inte ens en tredjedel av den fulla, och har inte hört något om den.

Jag är inte så förtjust i att ratta i flera dagar, jag är mer av en preset-kille, kanske lite skruvande där istället, så jag kommer nog inte sakna "värsting" finnesserna.

Någon som provat/har denna version? Bra eller anus?

Jag har provat den MKIII versionen och jag anser att dom tungt distade lät ... tunna, tunna som satan =/ typ konstigt digitalt gitarrljud. Guitar Rig 3 är fortfarande kung på tronen. Amplitube 2 kommer tvåa.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

HP versionen räcker om du vill ha Revalver. Det är de som är bra. Deras låter allra bäst när det gäller Peavyemuleringar. Men konstigt vore eftersom det är deras egna. De andra stärkarna såsom Mesa och Marshall, njä de är lite halvmediokra och klarar man sig utan och speciellt med tanke på priset som man får HPversioen för. Nackdelen är att de, som hwasser skrev, att de låter lite väl tunna. Men å andra sidan är det bara dubba. Det gör man i alla fall när man spelar in men den får man väl dubba lite mera. Men inget problem.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har provat den MKIII versionen och jag anser att dom tungt distade lät ... tunna, tunna som satan =/ typ konstigt digitalt gitarrljud. Guitar Rig 3 är fortfarande kung på tronen. Amplitube 2 kommer tvåa.

ja jag kör ju amplitube2 och metal, jag kör då med guitarhacks impulser, och brukar rota fram lite coola presets på guitarampmodeling.com som jag tweakar vidra på.

GR3 har jag testat men det va inte min favorit, men smaken är som baken, hårig.

Tack för svaret! Jag lägger nog ner köpet, tror inte man kan få så jädrans mycket bättre ändå :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...