ThomasJ Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 Som det ser ut just nu har jag mitt klavitur/dator/mixer i mitt lilla kök. Har möblerat om lite i min lilla trånga etta, så nu har jag ca 2 - 2,5 kvm över i en hörna. Vill få plats med dator/klavitur/mixer/2vinyler. Någon som har lite tips på vilken möbel man skall införskaffa sig för att få plats?Det skall hellst vara en hörnmöbel. Eller någon som har tipps på hur man riggar på liten yta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
slaptap Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 Tänk efter hur du vill ha det. Ta mått och gör en skiss, eventuellt klipp ut och tejpa ihop en mall i kartong. Jogga sen iväg till en brädgård eller byggmarknad och få det uppsågat i spånskiva. Komplettera med lite 1" ribbor för förstärkning och skruvfäste. Kanske lite mycket jobb, men å andra sidan så kan du få det EXAKT som du vill ha det. Klä gärna med skinnimitation eller dyligt för att dämpa eventuella vibrationer och skydda skivorna. Jag ångrar inte själv att jag gjorde ovanstående... 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasJ Posted December 12, 2004 Author Share Posted December 12, 2004 ja bygga själv e nog det som är bäst.. men problemet e ju att man anpassar det efeter rummet man har just nu. kan bli jobbigt sedan när man flyttar (om man görd det divs). Har du någon bild eller så på ditt bygge? Link to comment Share on other sites More sharing options...
slaptap Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 ja bygga själv e nog det som är bäst.. men problemet e ju att man anpassar det efeter rummet man har just nu. kan bli jobbigt sedan när man flyttar (om man görd det divs). Har du någon bild eller så på ditt bygge? Tyvärr, annars hade jag lagt den här. 😳 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MusicGene Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 jag har ett hörnskrivbord och sen klaviaturen framför. i skrivbordet har jag skärm o mixer och lite bös. Tangentbordet står på klaviaturen (stor bufflig gammal synth) och likaså musmattan. Har du mindre klaviatur kan du ju ha tangentbordet/mus som vanligt. Köp sedan till nån hurts/byrå till vinylarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts