Jump to content
Annons

John Mayer


Ihzon

Recommended Posts

Hur många här ser på Jackssons begravning?

Till min stora förvåning så stiger min absoluta idol och gitarr förebild, John Mayer upp! Jag hoppar nästan av glädje men när han spelar så känner jag inte John Mayer energin som han alltid har på scenen. Han brukar improvisera så otroligt bra men det blev inte utan han hördes dåligt och var lite ihop trängd på något sätt. Detta var nog inte hans grej han som brukar vara så magisk vid sin gitarr och jag tror han gjorde så här för att inte förstöra låten.

Han gjorde det bra men kunde gjort det grymt mycket bättre! Någon som kände på samma sätt?

En helt annan grej om John Mayer. Han har en gitarr som han kallar för ¨Black One¨ I en youtube film berättar han om att han och Fender ska göra denna gitarr som en signatur modell och börja sälja. Kolla här:

Frågan lyder: Är det någon som vet när denna modell ska börja säljas?

Onödig tråd? Ja det kan man säga men ändå inte 😐

MVH: Alexander STORT John Mayer fan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha okej 😐 Men lyssnade du på hans framträdande på Jackssons minnesstund/begravning?

Jag lyssnar också på John Mayer dagligen och kan också säga att LA skivan/DVD är grymt bra.

När jag tänker efter så funkade framträdandet men man är så van med hur han spelar på LA skivan. John Mayer kanske också minndes Jacksson mycket och ville inte då förstöra jackssons låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer det via Youtube om någon vill se:

Början tycker jag är as bra sen händer det något 😛

Ställde också en fråga om hans gitarr Black One. Jag kontaktade Fender Scandinavia och de sa att denna modell vet de inget om och de kan inte få tag på någon information när den kommer men han bad mig höra av mig i Augusti då skulle det förmodligen dyka upp några modeller. HOPPAS!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
Här kommer det via Youtube om någon vill se:

Början tycker jag är as bra sen händer det något :rolleyes:

Ställde också en fråga om hans gitarr Black One. Jag kontaktade Fender Scandinavia och de sa att denna modell vet de inget om och de kan inte få tag på någon information när den kommer men han bad mig höra av mig i Augusti då skulle det förmodligen dyka upp några modeller. HOPPAS!!!

Angående att han "höll igen" så förklarade han detta i en tweet: “I’m honored to have been asked to play at MJ’s memorial service,” the 31-year-old performer said. “I will be representing all of us who can’t be there. Going to say goodbye from all us kids. I also want you to know that I’m going not to ‘perform’ but to contribute… Proud to be a musician.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...