Jon Rinneby Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 (redigerat) Uppdaterade hemsidan i morse och gjorde den lite mer överskÄdlig. Hur ser det ut? Finns det buggar, nÄgot som Àr otydligt etc? Sweet Water Pirates Redigerat 13 juli 2009 av Yllet
Polder Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 Hej! Jag hjĂ€lper gĂ€rna till. Kör Mac OS X och Firefox 3.0.11 Jag har nĂ„gra reflektioner: 1) Ramen som innehĂ„ller texten Ă€r för liten för att texten ska fĂ„ plats med alla marginaler och padding. vilket gör att det blir en scroll pĂ„ bĂ„de horizontal och vertikal. 2) Sidan kankse i det stora laget för att endast visa en bild. KĂ€nns som att nĂ€r man vill göra som du gör, alltsĂ„ visa endast 1 sida sĂ„ ska hela sidan fĂ„ plats. Den fĂ„r inte plats pĂ„ min bĂ€rbar (skĂ€rmupplösning 1440x900). 3) Vem Ă€r Jonas john? 4) LĂ€nkar till lĂ„tar. Jag skulle göra sĂ„ att lĂ€nkarna öppnas i nytt fönster alternativt en del av sidan. 5) Kontakt uppgifter till bandet för bokning, förfrĂ„gan osv bör absolut finnas. Endast mail adress / formulĂ€r fungerar fint. 6) i skrivande stund hittar jag meny knapparna. FLYTTA DOM! sĂ„ dom syns tydligt lĂ€ngst upp i proportion till loggan/sidan 7) Ta bort alla "Coming Soon", "Under construction" och alla tomma sidor. Att klicka pĂ„ en lĂ€nk som ledar till en tom sida Ă€r sĂ€mre Ă€n att inte ha lĂ€nken alls. 8) Hittar nu sĂ„klart "Contact" knappen ... stryk punkt 5. 9) Loggan skall vara klickbar sĂ„ att man kommer till startsidan 10) <meta name="description" content="Sweet Water Pirates is a indie band from Malmïżœ, Sweden" /> - Byt ut frĂ„getecknet till rĂ€tt tecken 11) <STYLE> a {text-decoration:none} </STYLE> - LĂ€gg detta i stylesheeten Lycka till! SĂ„ hĂ€r ser det ut hos mig.
hegobald Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 Funkar pÄ min Netbook. upplösning 1024x600 kör Chrome 2.0.172.33 under Xp. Det jag reagear pÄ Àr att lÄtlÀnkarna innebÀr omedelbar nerladdning (vilket iof kan vara bra). Men som Polder var inne pÄ, öppna gÀrna i nytt fönster och gÀrna med lite info om lÄtarna. SÄ hÀr ser sidan ut hos mig:
GÀst Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 (redigerat) Allt vÀrkar funka för mig. AnvÀnder safari 4. Men under skriver Àven pÄ Polders lista. Redigerat 6 juli 2009 av GÀst
Jon Rinneby Postat 6 juli 2009 TrĂ„dstartare Postat 6 juli 2009 Hej! Jag hjĂ€lper gĂ€rna till. Kör Mac OS X och Firefox 3.0.11 Jag har nĂ„gra reflektioner: 1) Ramen som innehĂ„ller texten Ă€r för liten för att texten ska fĂ„ plats med alla marginaler och padding. vilket gör att det blir en scroll pĂ„ bĂ„de horizontal och vertikal. 2) Sidan kankse i det stora laget för att endast visa en bild. KĂ€nns som att nĂ€r man vill göra som du gör, alltsĂ„ visa endast 1 sida sĂ„ ska hela sidan fĂ„ plats. Den fĂ„r inte plats pĂ„ min bĂ€rbar (skĂ€rmupplösning 1440x900). 3) Vem Ă€r Jonas john? 4) LĂ€nkar till lĂ„tar. Jag skulle göra sĂ„ att lĂ€nkarna öppnas i nytt fönster alternativt en del av sidan. 5) Kontakt uppgifter till bandet för bokning, förfrĂ„gan osv bör absolut finnas. Endast mail adress / formulĂ€r fungerar fint. 6) i skrivande stund hittar jag meny knapparna. FLYTTA DOM! sĂ„ dom syns tydligt lĂ€ngst upp i proportion till loggan/sidan 7) Ta bort alla "Coming Soon", "Under construction" och alla tomma sidor. Att klicka pĂ„ en lĂ€nk som ledar till en tom sida Ă€r sĂ€mre Ă€n att inte ha lĂ€nken alls. 8) Hittar nu sĂ„klart "Contact" knappen ... stryk punkt 5. 9) Loggan skall vara klickbar sĂ„ att man kommer till startsidan 10) <meta name="description" content="Sweet Water Pirates is a indie band from Malmïżœ, Sweden" /> - Byt ut frĂ„getecknet till rĂ€tt tecken 11) <STYLE> a {text-decoration:none} </STYLE> - LĂ€gg detta i stylesheeten Lycka till! SĂ„ hĂ€r ser det ut hos mig. Mycket bra inlĂ€gg, tar det genast till mig och styr upp lite, Ă„terkommer! mvh Jon
sounden Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 10) <meta name="description" content="Sweet Water Pirates is a indie band from Malmïżœ, Sweden" /> - Byt ut frĂ„getecknet till rĂ€tt tecken FrĂ„getecknet Ă€r antaligen ett ö kodat i iso-8859-1 men presenterats som ett UTF-8 kodat tecken. Jag hade satt mina 2 ören pĂ„ att Ă€ndra <meta http-equiv="content-type" content="application/xhtml+xml; charset=UTF-8" /> till <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> eftersom jag tror att dokumentet Ă€r kodat i iso-8859-1.. Förövrigt sĂ„ fĂ„r jag ocksĂ„ horisontal och vertikal scroll bar pĂ„ "home". //S
Linus Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 HÄller med Polder om marginaler, tomma sidor osv. Och Àr det bara jag som tycker att kontrasten pÄ frontbilden Àr lite sunkig? Man ser knappt era ansikten.
Polder Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 Varför inte göra en sida i stil med er myspace, gillar piraterna, loggan och fÀrgerna. Vill ni ha hjÀlp sÄ stÀllet jag upp, har lite tid över denna vecka sÄ det kan jag fixa
Jon Rinneby Postat 10 juli 2009 TrÄdstartare Postat 10 juli 2009 SÄ dÄ har jag uppdaterat sidan lite efter era inlÀgg och kommentarer: - Ny adress: http://sweetwaterpirates.studio.nu/ - Sidan mindre - Mp3 öppnas nu i nytt fönster med text - Menyn uppflyttad och förstorad - LÀnk som inte Àr uppdaterad Àr borttagen Att göra: - Autostart pÄ mp3 - Klickbar logga Stort tack allla /Jon
Rabieshund Postat 10 juli 2009 Postat 10 juli 2009 (redigerat) Jag tycker ni borde ta nÄgra nya bandbilder. Man ser inte hur ni ser ut pÄ den nuvarande bilden och den Àr rÀtt trÄkig över huvud taget. Bilder Àr viktigare Àn man kan tro! Ni lÄter ju proffsigt sÄ försöker se proffsiga ut ocksÄ. LÀgg hellre ner lite pengar pÄ att anlita nÄn billig men duktig fotograf Àn att lÄta nÄn kompis som rÄkar ha kamera ta bilden. Jag vet en tjej i skÄne som Àr riktigt duktig. Kolla in: http://josefinejonsson.carbonmade.com/ Redigerat 10 juli 2009 av Rabieshund
Jon Rinneby Postat 10 juli 2009 TrÄdstartare Postat 10 juli 2009 Jag tycker ni borde ta nÄgra nya bandbilder. Man ser inte hur ni ser ut pÄ den nuvarande bilden och den Àr rÀtt trÄkig över huvud taget. Bilder Àr viktigare Àn man kan tro! Ni lÄter ju proffsigt sÄ försöker se proffsiga ut ocksÄ. LÀgg hellre ner lite pengar pÄ att anlita nÄn billig men duktig fotograf Àn att lÄta nÄn kompis som rÄkar ha kamera ta bilden. Jag vet en tjej i skÄne som Àr riktigt duktig. Kolla in: http://josefinejonsson.carbonmade.com/ Antar att du har rÀtt angÄende bandbilden, den var bara nÄgot jag slÀngde upp som hastigast. Tanken Àr att vi ska ta en ordentlig nÄgon dag. Kanske ska vÀlja en annan bild sÄlÀnge?
Jon Rinneby Postat 11 juli 2009 TrÄdstartare Postat 11 juli 2009 Har nu tagit till mig av era tips och idéer angÄende fÀrger, menyer och dylikt och sÄhÀr ser sidan ut nu: http://sweetwaterpirates.studio.nu
Ihzon Postat 11 juli 2009 Postat 11 juli 2009 Tips: LÀgg ut mer bilder pÄ er i en studio eller kanske vid en spelning. DÄ kommer ni fÄ mer spelningar eftersom det ser mer profsigt ut. Lycka till i framtiden!
hegobald Postat 11 juli 2009 Postat 11 juli 2009 Funkar inget vidare i Chrome 2 med MP3 lÄtarna.. Du mÄste fixera sidstorleken. pÄ nÄt sÀtt.. Bifogar skÀrmbild sÄ du ser vad som hÀnder dÄ jag klickar pÄ en lÄtlÀnk. Har nu tagit till mig av era tips och idéer angÄende fÀrger, menyer och dylikt och sÄhÀr ser sidan ut nu: http://sweetwaterpirates.studio.nu
Polder Postat 12 juli 2009 Postat 12 juli 2009 Polder din gamla hemsidesnickrare đ Hehe.. I know. Kunde ju inte lĂ„ta bli och hjĂ€lpa till med lite tips och ideer. Jag tycker att sidan har lyfts otroligt mycket efter dina förĂ€ndringar! Som tidigare nĂ€mnt bör ni lĂ€gga in nĂ„got bildgalleri, bildspel eller bloggliknande bild sida. Folk Ă€lskar att blippa mellan bilder för att fĂ„ en bild (hihi) av bandet. Helst sĂ„klart livebilder. TĂ€nk i banor som arrangörer tĂ€nker: 1) Drar dom folk? 2) Ă€r dom underhĂ„llande = sĂ€ljer i baren 3) lĂ„ter dom hyfsade. Motsvarar ni ovanstĂ„ende kriterier fĂ„r ni gigs. Men dĂ„ mĂ„ste ni kunna presentera det pĂ„ sida ocksĂ„ ... Lycka till! Hör av er nĂ€r ni Ă€r i östergötland sĂ„ jag fĂ„r höra er! Ha det gott.. Och tommy: Vart fan Ă€r du nĂ„nstans?
Jon Rinneby Postat 13 juli 2009 TrÄdstartare Postat 13 juli 2009 Ny uppdatering med smÄfixar. Vidare har vi lagt till ett galleri/fotoarkiv http://sweetwaterpirates.studio.nu/ /Jon
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.