Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Hej!

Jag hjÀlper gÀrna till.

Kör Mac OS X och Firefox 3.0.11

Jag har nÄgra reflektioner:

1) Ramen som innehÄller texten Àr för liten för att texten ska fÄ plats med alla marginaler och padding. vilket gör att det blir en scroll pÄ bÄde horizontal och vertikal.

2) Sidan kankse i det stora laget för att endast visa en bild. KÀnns som att nÀr man vill göra som du gör, alltsÄ visa endast 1 sida sÄ ska hela sidan fÄ plats. Den fÄr inte plats pÄ min bÀrbar (skÀrmupplösning 1440x900).

3) Vem Àr Jonas john?

4) LÀnkar till lÄtar. Jag skulle göra sÄ att lÀnkarna öppnas i nytt fönster alternativt en del av sidan.

5) Kontakt uppgifter till bandet för bokning, förfrÄgan osv bör absolut finnas. Endast mail adress / formulÀr fungerar fint.

6) i skrivande stund hittar jag meny knapparna. FLYTTA DOM! sÄ dom syns tydligt lÀngst upp i proportion till loggan/sidan

7) Ta bort alla "Coming Soon", "Under construction" och alla tomma sidor. Att klicka pÄ en lÀnk som ledar till en tom sida Àr sÀmre Àn att inte ha lÀnken alls.

8) Hittar nu sÄklart "Contact" knappen ... stryk punkt 5.

9) Loggan skall vara klickbar sÄ att man kommer till startsidan

10) <meta name="description" content="Sweet Water Pirates is a indie band from Malmïżœ, Sweden" /> - Byt ut frĂ„getecknet till rĂ€tt tecken

11) <STYLE> a {text-decoration:none} </STYLE> - LĂ€gg detta i stylesheeten

Lycka till!

SÄ hÀr ser det ut hos mig.

sweetwaterpirates_01.png

Postat

Funkar pÄ min Netbook. upplösning 1024x600

kör Chrome 2.0.172.33 under Xp.

Det jag reagear pÄ Àr att lÄtlÀnkarna innebÀr omedelbar nerladdning (vilket iof kan vara bra). Men som Polder var inne pÄ, öppna gÀrna i nytt fönster och gÀrna med lite info om lÄtarna.

SÄ hÀr ser sidan ut hos mig:

post-3286-1246867285_thumb.png

Postat (redigerat)

Allt vÀrkar funka för mig. AnvÀnder safari 4.

Men under skriver Àven pÄ Polders lista.

Redigerat av GĂ€st
Postat
Hej!

Jag hjÀlper gÀrna till.

Kör Mac OS X och Firefox 3.0.11

Jag har nÄgra reflektioner:

1) Ramen som innehÄller texten Àr för liten för att texten ska fÄ plats med alla marginaler och padding. vilket gör att det blir en scroll pÄ bÄde horizontal och vertikal.

2) Sidan kankse i det stora laget för att endast visa en bild. KÀnns som att nÀr man vill göra som du gör, alltsÄ visa endast 1 sida sÄ ska hela sidan fÄ plats. Den fÄr inte plats pÄ min bÀrbar (skÀrmupplösning 1440x900).

3) Vem Àr Jonas john?

4) LÀnkar till lÄtar. Jag skulle göra sÄ att lÀnkarna öppnas i nytt fönster alternativt en del av sidan.

5) Kontakt uppgifter till bandet för bokning, förfrÄgan osv bör absolut finnas. Endast mail adress / formulÀr fungerar fint.

6) i skrivande stund hittar jag meny knapparna. FLYTTA DOM! sÄ dom syns tydligt lÀngst upp i proportion till loggan/sidan

7) Ta bort alla "Coming Soon", "Under construction" och alla tomma sidor. Att klicka pÄ en lÀnk som ledar till en tom sida Àr sÀmre Àn att inte ha lÀnken alls.

8) Hittar nu sÄklart "Contact" knappen ... stryk punkt 5.

9) Loggan skall vara klickbar sÄ att man kommer till startsidan

10) <meta name="description" content="Sweet Water Pirates is a indie band from Malmïżœ, Sweden" /> - Byt ut frĂ„getecknet till rĂ€tt tecken

11) <STYLE> a {text-decoration:none} </STYLE> - LĂ€gg detta i stylesheeten

Lycka till!

SÄ hÀr ser det ut hos mig.

sweetwaterpirates_01.png

Mycket bra inlÀgg, tar det genast till mig och styr upp lite, Äterkommer!

mvh Jon

Postat

FrÄgetecknet Àr antaligen ett ö kodat i iso-8859-1 men presenterats som ett UTF-8 kodat tecken.

Jag hade satt mina 2 ören pÄ att Àndra

<meta http-equiv="content-type" content="application/xhtml+xml; charset=UTF-8" />

till

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />

eftersom jag tror att dokumentet Àr kodat i iso-8859-1..

Förövrigt sÄ fÄr jag ocksÄ horisontal och vertikal scroll bar pÄ "home".

//S

Postat

HÄller med Polder om marginaler, tomma sidor osv.

Och Àr det bara jag som tycker att kontrasten pÄ frontbilden Àr lite sunkig? Man ser knappt era ansikten. :rolleyes:

Postat

Varför inte göra en sida i stil med er myspace, gillar piraterna, loggan och fÀrgerna.

Vill ni ha hjÀlp sÄ stÀllet jag upp, har lite tid över denna vecka sÄ det kan jag fixa :rolleyes:

Postat

SÄ dÄ har jag uppdaterat sidan lite efter era inlÀgg och kommentarer:

- Ny adress: http://sweetwaterpirates.studio.nu/

- Sidan mindre

- Mp3 öppnas nu i nytt fönster med text

- Menyn uppflyttad och förstorad

- LÀnk som inte Àr uppdaterad Àr borttagen

Att göra:

- Autostart pÄ mp3

- Klickbar logga

Stort tack allla

/Jon

Postat (redigerat)

Jag tycker ni borde ta nÄgra nya bandbilder. Man ser inte hur ni ser ut pÄ den nuvarande bilden och den Àr rÀtt trÄkig över huvud taget. Bilder Àr viktigare Àn man kan tro! Ni lÄter ju proffsigt sÄ försöker se proffsiga ut ocksÄ. LÀgg hellre ner lite pengar pÄ att anlita nÄn billig men duktig fotograf Àn att lÄta nÄn kompis som rÄkar ha kamera ta bilden. Jag vet en tjej i skÄne som Àr riktigt duktig. Kolla in: http://josefinejonsson.carbonmade.com/

Redigerat av Rabieshund
Postat
Jag tycker ni borde ta nÄgra nya bandbilder. Man ser inte hur ni ser ut pÄ den nuvarande bilden och den Àr rÀtt trÄkig över huvud taget. Bilder Àr viktigare Àn man kan tro! Ni lÄter ju proffsigt sÄ försöker se proffsiga ut ocksÄ. LÀgg hellre ner lite pengar pÄ att anlita nÄn billig men duktig fotograf Àn att lÄta nÄn kompis som rÄkar ha kamera ta bilden. Jag vet en tjej i skÄne som Àr riktigt duktig. Kolla in: http://josefinejonsson.carbonmade.com/

Antar att du har rÀtt angÄende bandbilden, den var bara nÄgot jag slÀngde upp som hastigast. Tanken Àr att vi ska ta en ordentlig nÄgon dag. Kanske ska vÀlja en annan bild sÄlÀnge?

Postat

Tips: LÀgg ut mer bilder pÄ er i en studio eller kanske vid en spelning. DÄ kommer ni fÄ mer spelningar eftersom det ser mer profsigt ut.

Lycka till i framtiden!

Postat

Funkar inget vidare i Chrome 2 med MP3 lÄtarna.. Du mÄste fixera sidstorleken. pÄ nÄt sÀtt.. Bifogar skÀrmbild sÄ du ser vad som hÀnder dÄ jag klickar pÄ en lÄtlÀnk.

post-3286-1247347599_thumb.png

Har nu tagit till mig av era tips och idéer angÄende fÀrger, menyer och dylikt och sÄhÀr ser sidan ut nu: http://sweetwaterpirates.studio.nu
Postat
Polder din gamla hemsidesnickrare 😄

Hehe.. I know. Kunde ju inte lÄta bli och hjÀlpa till med lite tips och ideer.

Jag tycker att sidan har lyfts otroligt mycket efter dina förÀndringar! Som tidigare nÀmnt bör ni lÀgga in nÄgot bildgalleri, bildspel eller bloggliknande bild sida. Folk Àlskar att blippa mellan bilder för att fÄ en bild (hihi) av bandet. Helst sÄklart livebilder.

TÀnk i banor som arrangörer tÀnker:

1) Drar dom folk?

2) Àr dom underhÄllande = sÀljer i baren

3) lÄter dom hyfsade.

Motsvarar ni ovanstÄende kriterier fÄr ni gigs. Men dÄ mÄste ni kunna presentera det pÄ sida ocksÄ ...

Lycka till! Hör av er nÀr ni Àr i östergötland sÄ jag fÄr höra er!

Ha det gott..

Och tommy: Vart fan Àr du nÄnstans?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.