Jump to content
Annons

Hjälp med att värdera studioutrusning


hackeman

Recommended Posts

Som jag nämnde i någon tidigare tråd ska jag sälja av diverse studioutrustning å någon annans vägnar (pga tragiska skäl), och jag tror jag behöver lite hjälp med att veta vad jag ska sätta för priser i annonserna...

Vad tror ni om följande beg.priser på följande prylar?

  • MidiMan USB Midisport 2x2 MIDI-interface - 500 kr
  • 2 st Event Project Studio 8 (PS8) studiomonitorer - 7000 kr - SÅLD
  • Novation K-station Synth - 4500 kr (edit: 3500 kr) - SÅLD
  • Roland Juno 106 Synth - 3500 kr - SÅLD
  • Nord Modular Keyboard Synth - 11500 kr (edit: 6500 kr)
  • QuikLok Rack 19" på hjul (10+10 HE, tror jag) - 1000 kr - SÅLD
  • Yamaha 01v Mixer med ADAT exp - 8000 kr - SÅLD
  • DBX 266XL Compressor/gate (rack) - 1400 kr (edit: 1200 kr) - SÅLD
  • eMagic AMT8 8in/8ut MIDI Interface (rack) - 3000 kr (edit: 2400 kr)
  • Novation ASM DrumStation (rack) - 2000 kr (edit: 1000 kr) - SÅLD
  • Yamaha CS6R Synthmodul (rack) - 3500 kr - SÅLD

Jag har utgått från vad jag hittat för priser på andra annonser på nätet, men ibland varierar priset på samma pryl väldigt mycket, så det är svårt för mig att veta vad som är rimligt.

Alla prylarna är i fint skick, de flesta med originalkartong och tillhörande manualer etc. Har endast stått i hemmastudio.

Ärlighet uppskattas! Oavsett om jag lagt mig för högt eller för lågt...

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

kanske lite högt pris på komprellen

edit tänkte fel. men 1200 låter mycket bättre.

och by the way, Nord Modular Keyboard Synth är utgående modell. inte värt ett skit. Jag ger dig 500kr och då är jag snäll.

😳

Redigerat av ChrioN
Link to comment
Dela på andra sajter

kanske lite högt pris på komprellen

edit tänkte fel. men 1200 låter mycket bättre.

och by the way, Nord Modular Keyboard Synth är utgående modell. inte värt ett skit. Jag ger dig 500kr och då är jag snäll.

DBX 266 XL har pendlat mellan 1000-1800 på nätet, så jag lade mig på pricken emellan. Ändrar till 1200 kr. Tack!

Priset på Nord Modular har jag inte satt själv, och efter snabbkoll förstår jag att det är högt... men 500 spänn är kanske liiiiiiiiiiiite väl... 10 ggr det kanske? Har hittat nån annons där de tar 5,000 spänn för en begagnad...

Link to comment
Dela på andra sajter

haha jag skojade bara. förlåt. den är värd en hel del som du själv säger.

shit... där ser man hur rudis jag är på vad sakerna är värda... 😳 så ärligt talat, vad är rimligt pris? har svårt för att hitta ngn annons på nord modular på nätet... de flesta som säljs är G2... (edit: men jag har faktiskt sett för >10,000 och nu hittade jag ett påstående om att man kan få en för 5000)... 😱

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

(edit: men jag har faktiskt sett för >10,000 och nu hittade jag ett påstående om att man kan få en för 5000)... 😆

Jag tror att jag har påstått något sådant i ett inlägg i en annan tråd. En polare till mig köpte sin Nord Modular Key för 5000 kr tidigare i år. Jag betalade någon tusenlapp till för min för några år sedan.

Faktiskt en riktigt rolig synt!

Sedan tror jag du max kan få 1000 kr för Drumstation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Filip (oregistrerad)

jag fick 7000 för min Modular (key-modellen) sommaren 2003, och det var innan den nya G2:an hade kommit. Min var oexpanderad, du borde kolla upp hur det är med din, för du kan nog få några kronor extra om den skulle vara det.

2600 fick jag för min Emagic AMT8 september 2003. Du kan kanske få så mycket för en sån idag också.

// Filip

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
K-Station brukar väl gå för 3500,- på vendolin och det tycker jag är en aning dyrt i tanke på att de börjar bli gamla nu.. de sista gick väl från butik i Sverige för 4500,-? Typ 3000,- om skicket är något annat än riktigt bra, skulle jag säga.

Tack för tipset, 4500 kr var för högt. Har kollat runt och de flesta ligger kring 3500 kr, så det har jag ändrat till nu. Hittade dock ingen under 3500 kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

K-station kostar 3800kr på thomann.de så jag tycker ditt pris fortfarande är för högt. Högst 3 laxar skulle jag ge för den.

Ska själv sälja min Crumar Bit 99 och min Kawaii K1m... funderar på 1500 resp. 1000kr iom att den ena är nyservad med nya kondingar i nätagget och modulen har ett extra kort med ljud. Är det bra priser så får ni gärna svara på det med.

Redigerat av Nanne
Link to comment
Dela på andra sajter

K-station kostar 3800kr på thomann.de så jag tycker ditt pris fortfarande är för högt.

3800,- plus frakt. Dessutom är ganska många aviga till att beställa från utlandet. Om skicket är helt oklanderligt tycker jag nog att 3500,- kan fungera, även om det är på gränsen.

Den är i prima skick, har aldrig använts annat än i hemmastudio.

För 3,000 kr är det bud på att jag köper den själv. Precis som jag gjorde med Yamaha CS6R:en. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

3800,- plus frakt. Dessutom är ganska många aviga till att beställa från utlandet. Om skicket är helt oklanderligt tycker jag nog att 3500,- kan fungera, även om det är på gränsen.

Touché du har en poäng där. Speciellt om den är så pedantskött som beskrivs. Men hade det varit utan kartong och manual hade jag varit lite tveksam.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Bumpar denna gamla tråden...

Har fortfarande Nord Modular Keyboard Synthen kvar som jag inte fått sålt (säljer å någon annans vägnar, se första inlägget).

Jag har annons på vendolin.se, och en del har hört av sig. Problemet är att alla frågar om den är expanderad, och eftersom jag inte har synthen här kan jag f-n inte kolla. Och inte heller kan jag anvisa ägaren att kolla, för jag vet inte ens själv hur man ser det. Jag har aldrig haft eller använt Nord Modular.

Så.. någon som vet? Vad finns det för expansioner till Nord Modular Keyboard och hur vet man om det är expanderad? Sitter det nåt kort i den, syns det nåt meddelande när man startar synthen, e.d?

En riktig n00b-fråga, jag vet, men nöden har ingen lag. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...