Mike_B Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 Jag undrar om det finns keyboards där man kan ställa in anslagstyngden på tangenterna. Ibland vill jag spela snabbt och då är lätta synthtangenter bra, men sen vill jag ha dynamik och då vill jag ha lite pianokänsla. Någon som vet om det finns något sådant. Vill ha ett proffsigt också, inget plastigt. //Mike Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanne Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 Du menar alltså de fysiska tangenterna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 Jag tycker att det låter som en riktigt komplicerad och jobbig lösning som antagligen inte finns. Bättre och billigare är nog då att köpa två stycken ( eller flera ) olika klaviaturer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike_B Posted December 12, 2004 Author Share Posted December 12, 2004 hmm...det var det jag trodde. Synd att det ska vara så trångt i min "studio" bara 🙂 /Mike Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Det finns ju däremot synthar där man kan ställa kurvan för hur känslig klaviaturen ska va. På så sätt kan du ställa att du inte behöver slå lika hårt för att få ett högre värde på velocityn... Inte alls nån egentlig lösning på ditt problem, dock. Men för att råda bot på platsbristen, skaffa ett schysst dubbelställ så kan du stapla syntharna på höjden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike_B Posted December 13, 2004 Author Share Posted December 13, 2004 K, nån som har nåt tips på en bra billig klaviatur med "pianotangentkänsla"? //Mike Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Kolla in Swissonic, finns t.ex. på Thomann.de för en hyfsat billig penning. Har dock ingen koll på hur det känns... Annars är nog ett begagnat elpiano ett bra tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts