Jump to content
Annons

Nya monitorerna anlänt..


DanceMannen

Recommended Posts

Fick äntligen mina nya studiomonitorer idag och blev så jädra glad att jag ville skriva en rad:) Hade kollat runt en del innan jag bestämde mig för Yamahas nya HS50M.

I mina mening så är dessa monitorer oerhört prisvärda med tanke på kvaliten. Skulle kunna kosta mer.

Vilket fantastiskt fint ljud - väldigt rent och klart. Jag hör detaljer som inte kommit fram tidigare.

Jag har läst i nått forum att vissa är kritiska mot att de har för "lite bas" men för mig så är det betydligt viktigare med en ärlig och tydlig ljudbild. Ska testa dem mer de närmaste dagarna...

de är ju jäkligt snygga med:)

Redigerat av DanceMannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Det finns ju alltid kritik. Har du ofta läst recensioner som inte har haft någon kritik? 😆 Men sen är det att i stort sett alla monitorer har sina svagheter och styrkor. Finns ju inga helt perfekta. Man hittar dem som passar en själv bäst och inte bryr sig så mycket om vad andra säger. Man väljer de som man tycker har minst brist på svagheter och de styrkor man gillar bäst efter sin egen subjektiva bedömning. Och du har ju hittat de som passar dig bäst. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis:)

Kritik och olika "tycke och smak" finns ju alltid, och tur är väl det;)

Det finns ju alltid kritik. Har du ofta läst recensioner som inte har haft någon kritik? 😆 Men sen är det att i stort sett alla monitorer har sina svagheter och styrkor. Finns ju inga helt perfekta. Man hittar dem som passar en själv bäst och inte bryr sig så mycket om vad andra säger. Man väljer de som man tycker har minst brist på svagheter och de styrkor man gillar bäst efter sin egen subjektiva bedömning. Och du har ju hittat de som passar dig bäst. ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis:)

Kritik och olika "tycke och smak" finns ju alltid, och tur är väl det;)

Jäpp! Annars hade det bara funnits en tillverkare - och inga forumbråk om vilket märke som är bäst... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

HS50M är prisvärda, tydliga för det priset, lite svårt att mixa bas i dem, lätt att det blir för mycket när man referenslyssnar. Tror de är tänkta att man ska använda tillsammans med HS10W.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Inte aning om det eftersom jag inte har testat dem. Men det kanske är på det viset. Men som med alla andra monitorer lär man sig dem efter ett tag och hur man bäst arbetar med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är vi fler:)

Jag har också ett par HS50M och tycker de är hur grymma som helst! Både ljud- och utseendemässigt 😳
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar personligen HS50 mer än HS80, detta pga att jag upplever HS80 som otroligt hängmatteinställda.

HS50 levererar inte lika mycket botten men desto mer detaljerad mid och topp om jag får säga vad jag tycker 😳

Men som sagt, komplettera med en sub så har du en full god lyssning innan du ger dig på dom riktiga monitorerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Jag har haft HS50M i två år eller nåt och ofta tagit upp dom när det har varit prat om budget monitorer, speciellt i samband med den eviga trätan om NS 10 eller vad den hette. Men det har inte direkt känts som att nån överhuvudtaget haft nåt gott att säga om dom. Är det här nån ny revolutionerande version som kommit ut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft HS50M i två år eller nåt och ofta tagit upp dom när det har varit prat om budget monitorer, speciellt i samband med den eviga trätan om NS 10 eller vad den hette. Men det har inte direkt känts som att nån överhuvudtaget haft nåt gott att säga om dom. Är det här nån ny revolutionerande version som kommit ut?

NS10 är en helt annan - och mycket sämre monitor, än Yamahas nya modeller.

Den uppskattas ändå av vissa, av någon outgrundlig anledning... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var rätt nöjd med mina HS50 men tyckte att de hade lite för lite i de lägre registren men jag tycker att de är helt ok för det priset. Bytte nyligen upp mig till Events ASP8 men jag funderar på att hålla kvar Yamahana som extra referenslyssning.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Jag har ocksa HS50M, kopplade till en HS10W.

Vad jag speciellt gillar med subben ar att det faktiskt fladdrar runt byxbenen nar man drar pa lite 😄

Har den under ett gammal skrivbord...

Jag ar helnojd med denna uppsattning...

S

Är det någon mer som använder just denna kombination. Sitter själv med ett par HS50 och tycker att det låter helt okej. Låterna låter hyfsat i olika sammanhang, ska nog säkerligen lära mig monitorerna lite bättre ... Jag tänkte dock höra ifall det finns fler som har kompletterad med subben HS10W och hur det känns och fungerar i mixningssammanhang?

Är det värd slantarna eller ska man satsa på några 8 tummare istället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...