Jump to content
Annons

Service av studiomonitorer Göteborg?


Fierze

Recommended Posts

Jag bor i Gbg och har ett par Mackie HR824 mk1.

Har haft dessa trotjänare många år och vill aldrig göra mig av med dem, men de har börjat krångla lite och behöver troligen service (vilket inte vore så konstigt efter 12-13 år).

Ibland tystnar den ena bashögtalaren så bara diskanten hörs. Om jag vickar på reglagen på baksidan så brukar det brusa till en hel del och basen kommer igång igen efter ett tag. Jag misstänker att dessa problem bara beror på damm eller dålig kontakt någonstans inuti, men jag är dålig på elektronik och vill inte skruva sönder högtalaren och riskera att paja nåt. Jag tar dem hellre till någon som är skicklig på just detta.

1. Var är bästa stället att få service/reparation av studiomonitorer i Göteborg?

2. Vad skulle en sån service kunna tänkas kosta?

 

 

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. Jag hade hört av mig till Tommy Elf på Södra Vägen i rödaste rappet. Finns ingen jag har större förtroende för i den bemärkelsen just nu, även om jag oftast lagar mina egna saker nu för tiden. Vet dock att han är up and running fortfarande då exet var där med just högtalare nyss. Och han fixade hennes grejer rent magisk berättade hon.

 

2. Ingen aning. Men han brukar ha väldigt humana priser. Allt han fixat åt både mig, exet, och en tjej jag producerade för en massa år sen, har varit imponerande överkomligt. Slå en signal (han har en sida på nätet med kontaktuppgifter som är lätt att hitta) & fråga :-)

 

Oavsett - godu ruku.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...