Jump to content
Annons

Finns mixern jag är ute efter?


Uffe___

Recommended Posts

Hej!

Jag har i nuläget en Mackie CR-1604, för er som inte vet vad det är för en mixer så finns en bild här.

Jag är väldigt nöjd med den här mixern, den har lagom många in- och utgångar för mina behov, bra EQ, den har 6 aux sends vilket passar mig perfekt. Det enda jag saknar är att det till varje kanal ska finnas en individuell VU-mätare.

Därav min fråga: finns det en sådan mixer? Spelar ingen roll om den är gammal eller ny. Men alltså: ca 16 kanaler, ca 4-6 bussar (eller fler) och med individuella VU-mätare för varje kanal.

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Gillar du Mackie-borden kanske ett Mackie 8•Bus 24•8 med mätarbrygga passar dig.

Tack för svaret! Har läst på lite och det verkar intressant. Men finns samma bord med 16 kanaler? Det verkar inte så enligt den sidan du länkar till, men om man laddar hem manualen så verkar det som att det finns.

Är mätarbryggan något man köper till?

Mixer ur den här serien finns inte att köpa nya någonstans va? Det är till att hålla koll på blocket antar jag.

Några andra idéer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp hellre ett eurodesk MX 8000/9000 (samma bord, ser lite olika ut bara.) är en ren kopia av mackie 24/8 men är 1/3 av priset. mackie-bordet är ytterst lite, bättre. Men så lite att det inte på något sätt ät värt skillnaden. Tycker jag iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp hellre ett eurodesk MX 8000/9000 (samma bord, ser lite olika ut bara.) är en ren kopia av mackie 24/8 men är 1/3 av priset. mackie-bordet är ytterst lite, bättre. Men så lite att det inte på något sätt ät värt skillnaden. Tycker jag iaf!

Tack för tipset! Ingår mätarbryggarn i Eurodesk MX 8000/9000, eller är det något man måste köpa till? Hur många bussar har den?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Tack för tipset! Ingår mätarbryggarn i Eurodesk MX 8000/9000, eller är det något man måste köpa till? Hur många bussar har den?

Mätarbryggan brukar ingå på de borden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mätarbryggan brukar ingå på de borden.

har själv haft ett mx8000 och trivdes väldigt bra med det. där ingick INTE mätarbryggan dock. så på mx8000 är den alltså ett tillval.

På MX9000 är mätarbryggan integrerad. sitter fast och går inte att ta loss om man så ville... 🙂

Och så det vanliga med Behringer att det typ är omööjligt att greja med dem själv om de går sönder eftersom de inte skickar ut reservdelar. Därför sålde jag det till slut. För att slippa fundera på den saken när den dagen kom. Men fy vad jag saknar att ha ett mixerbord. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...