Jump to content
Annons

Datan hänger sig + en pro tools fråga


TobbeE

Recommended Posts

Ja som topicen lyder min data har en förkärlek att hänga sig

datan är en AMD 2500+ med 1024ddr ram har inga program förutom pro tools och reason inlagt den kan hänga sig på dom mesta underliga ställen aldrig vid något speciellt tillfälle den blir inte för varm och allt verkar intakt börjar misstänka att processorn har gjort sitt någon idé?

Sen till fråga 2 hur gör man för att kunna spela in på det "nya" spåret man välje i Pro Tools alltså när du trycker upp ett nytt spår så går det bara att aktivera rec knappen på spår ett har en Mbox som ja kör med så nu får jag flytta ner "spår1" till spår 2 och spela in på ettan osv.

Mvh Tobias

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Att datorn hänger sig kan baro på lite allt möjligt. Ganska sanolikt att det har något med någon av komponeterna i din dator att göra. Jag hade också en ganska ren dator som hängde sig ofta förut. Sedan jag byggt en ny och sett till att läst på innan jag köpte komponenter har jag inga problem och då har jag ändå hur mycket skit som helst.

I mixerdelen i PT finns det precis ovanför pan knapparna/knappen finns tre andra knappar på den trycker du på den övre av dem så kan du välja från vilken ingång på ditt ljudkort du vill att ljudet skall komma till den kanal du är på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Digidesign är ju väldigt kräsna när det gäller hårdvara. Vissa AMD-bord och proppar fungerar helt enkelt inte. Även RAM-minnet är ju lite känsligt.

En annan viktig sak är ju att om man kör en PCI-brygga med Firewire på PC, så är det långt ifrån alla kort som fungerar. Adaptec känns säkrast att köra.

Har det fungerat förut? Vilken konfiguration hade du då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...