Jump to content
Annons

Automatisera flera kanaler?


EmKay

Recommended Posts

Går det att Automatisera flera Channels samtidigt utan att göra ett AC för varje channel?

Tex om jag vill från en automation clip mutea flera ljud samtidigt.

En annan fråga är om det går att ställa in tecken längden på channel namnet i step sequencern så man ser vad de innehåller bättre. Det är för få tecken för att se bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Går det att Automatisera flera Channels samtidigt utan att göra ett AC för varje channel?

Tex om jag vill från en automation clip mutea flera ljud samtidigt.

En annan fråga är om det går att ställa in tecken längden på channel namnet i step sequencern så man ser vad de innehåller bättre. Det är för få tecken för att se bra.

När du skapat ditt första AC så kan du för nästa sak du vill controllera högerklicka och välja "Link to controller" och välja det ACt du skapade under "Internal controllers". "Remove conflicts" måste vara avmarkerat annars tas kopplingen från ACt till första saken du vill styra bort.

Jag tror inte det går att ändra teckenlängden på Channel-namnen, inte vad jag vet iaf =/

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahaa. Ja link to controller hade jag provat men missat "remove conflicts" så jag blev lite frustrerad. Då löser det sig nog.

Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...