Jump to content
Annons

Echo Audiofire's preamps v.s Art Tube preamps

Recommended Posts

StevenP (oregistrerad)
Postat

Jag har ett Echo Audiofire 4 kort som jag rÄdiggar som fan, men jag har ganska lÀnge funderat pÄ nu hur t.ex en Art Tube-preamp stÄr sig mot de som finns inbyggda i Audiofire-korten?

Skulle det kunna tÀnkas bli nÄgon vÀsentlig skillnad om jag skaffar mig en Art Tube preamp (som Àr nÄgolunda billig) och kör via den istÀllet för att köra via de som finns i ljudkortet?

NÄgon som har denna kombination?

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nej inget bÀttre. Kanske t om sÀmre.

Redigerat av DieHard
DieHard (oregistrerad)
Postat

Nej men om man tittar pÄ priserna sÄ ser jag att Echo Audiofire 4 kostar 3257:- pÄ thomann och en Art Tube preamp ligger pÄ runt tusingen. Man fÄr ju det man betalar som sagt var. Och med det han redan har finns det knappast heller nÄgon anledning anvÀnda en annan och nÄgon som Àr sÀmre.

Postat
Nej men om man tittar pÄ priserna sÄ ser jag att Echo Audiofire 4 kostar 3257:- pÄ thomann och en Art Tube preamp ligger pÄ runt tusingen. Man fÄr ju det man betalar som sagt var. Och med det han redan har finns det knappast heller nÄgon anledning anvÀnda en annan och nÄgon som Àr sÀmre.

Med detta resonemang sÄ borde ART:en vara bÀttre dÄ du betalar 900kr för endast en mickförstÀrkare (Art Tube MP Project Series). I AudioFire4s fall betalar man för 2st mickförstÀrkare, 2st AD-omvandlare, 4st DA-omvandlare, DSP för mjukvarumixer i kortet, MIDI-interface, FW-kretsar och en hörlursförstÀrkare.

Postat

Om man tittar pÄ priserna.. sÄ fÄr man veta vad de kostar.

Om man lyssnar pÄ dom.. sÄ fÄr man veta hur dom lÄter.

Jag har varit med och reparerat dyrare preamps och förvÄnats över en del kassa komponenter som sitter i dom. GÄ inte efter priset sÄ gör ni er sjÀlva en tjÀnst - lyssna pÄ dom. Och lyssna pÄ sakerna innan ni tittar pÄ prislappen - placebo Àr inte att underskatta.

Jag har haft echo audiofire 4 och tyckte preampsen var helt okej men lite brusiga. Art tube preamp har jag inte testat.

StevenP (oregistrerad)
Postat

Hmm..okej..tack för svaren boys! Tror jag skippar Art:en dÄ dÄ. Jag Àr ganska enig att man fÄr det man betalar för i vÀldigt mÄnga fall. Blir nog fan en ny mick i stÀllet kanske...

Postat

Jag har en art tube och ett edirol ljudkort, ljudet blir varken sÀmre eller bÀttre genom preampen. varför jag köpte en art-tube pÄ den tiden var för att jag ville koppla en kompressor mellan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.