Jump to content
Annons

Dj effekt


pet

Recommended Posts

Hej, jag visste inte riktigt hur jag skulle beskriva i titeln vad det är jag vill, men när jag kör med två spår i Ableton och det ena spelar upp trummorna och det andra spelar upp "resten" så vill jag få den effekten att Ljudets tempo sänks jättefort och pitchen också sänks jättefort. som effekten av när man spelar med vinylskiva och trycker löst på skivan och sedan hårdare och hårdare tills musiken har slutat.. Känns inte riktigt som jag kanske fick fram det jag hade i huvudet 😊

Om det inte riktigt kom fram vad jag ville så har jag lite ljudfiler här som kan beskriva lite bättre av vad jag vill.

Exempel 1 Här kanske det inte riktigt kommer fram om ni inte redan vet vad jag pratar om.

Exempel 2 Här hör man tendenser till den effekt jag vill få fram.

Och detta vill jag alltså kunna göra live i ableton live. helst bara genom att trycka på en pad 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
http://relivethefuture.com/music/plugins/tapestoppers.zip

där har du tre gratis tapestops-vsts.

Tack så hemskt mkt! nu vet jag namnet på det jag ska leta efter, Tapestoppers! Men tyvärr så fungerade inte länken eftersom att det jag fick hem bara var textdokument? Och jag kunde inte öppna dom på något annat sätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Länken funkar utmärkt!

Tack för pluggarna 3Lax 😑

Tack så hemskt mkt! nu vet jag namnet på det jag ska leta efter, Tapestoppers! Men tyvärr så fungerade inte länken eftersom att det jag fick hem bara var textdokument? Och jag kunde inte öppna dom på något annat sätt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...