Jump to content
Annons

Mycket folk i Piratpartiet


anarkisten1 (oregistrerad)

Recommended Posts

Kul skrivet. Och du litar blint på alla som granskar dig?

Du skulle vara en mönstermedborgare för en diktaturstat.

Du har vunnit ett greencard till Vitryssland.

Lukatjenko hälsar dig välkommen.

Tack! Helt seriöst blir jag både hedrad och innerligt glad när du skriver så!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 153
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Att Tomazopantera ansåg att det var kul skrivet tycker jag var roligt!

Att jag är välkommen till Vitryssland bara sådär var inte särskilt tråkigt heller!

Mönstermedborgare tar jag åt mig!

Många anser att vi redan befinner oss i en marknadsdiktatur.

Och ja... varför skulle jag misstro folk? Som svar på frågan om granskning.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
De vill ha rättigheter men inga skyldigheter!

/Kruger rättsamhälleisten

Bättre det än skyldigheter utan rättigheter.

/anarkisten1 rättssamvetet

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
min rättighet - din skyldighet

Och ibland tvärtom. 50 50 mellan oss alla överallt alltid så blir det bra och såna här trådar blir helt överflödiga.

Fan nu har katten fått blodöra igen, kortison i ca 10 dar som gäller. Man får mosat i smör så slinker det ner, gäller att passa på när han slinker förbi/tar paus från brudjaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Se där ett lite erkännande 😉 .

Blodöra är nån slags sjukdom som gör att örat fylls med blodblandad vätska i mellanrummet mellan skinnet och ja nån slags brosk måste det väl vara. Kort sagt örat sväller upp och på Måns så verkar det återkomma hela tiden. När det har läkt ut så får dom så vitt jag förstått ofta ett deformerat öra, lite som ett "blomkålsöra". Ska se om jag har nån bild jag kan lägga i min katt tråd.

Det är inget farligt (dvs om det behandlas mot det) katten mår ganska ok ändå. Jag tror han mest upplever det som irriterande och att hörseln kanske blir lite sämre iom att örat i alla fall på honom har vikts ner lite.

Nu ligger det lite strömming från dina hemtrakter och väntar kattgänget, få se vem som kommer först Måns eller brudarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Se där ett lite erkännande 😛 .

Blodöra är nån slags sjukdom som gör att örat fylls med blodblandad vätska i mellanrummet mellan skinnet och ja nån slags brosk måste det väl vara. Kort sagt örat sväller upp och på Måns så verkar det återkomma hela tiden. När det har läkt ut så får dom så vitt jag förstått ofta ett deformerat öra, lite som ett "blomkålsöra". Ska se om jag har nån bild jag kan lägga i min katt tråd.

Det är inget farligt (dvs om det behandlas mot det) katten mår ganska ok ändå. Jag tror han mest upplever det som irriterande och att hörseln kanske blir lite sämre iom att örat i alla fall på honom har vikts ner lite.

Nu ligger det lite strömming från dina hemtrakter och väntar kattgänget, få se vem som kommer först Måns eller brudarna.

ajdå har aldrig hört talas om det innan faktiskt - örat alltså

strömming känner jag igen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt att inga Piratpartister vet varför partiet de röstar på heter som det gör.

USA blev en ekonomisk stormakt genom att strunta i alla andras patent och upphovsrätt och kopiera hejvilt – industrispioner blev till och med folkhjältar. Europeerna som försökte skydda sina monopol kallade dem för jankes, det holländska ordet för pirater. USA på den tiden visste att kopiering föder framsteg. Idag försöker de hindra andra länder att utvecklas på samma sätt, men de kallar sig fortfarande för yankees – alltså pirater – och dessutom är de ganska stolta över att kalla sig så. Pirat i Piratpartiet kommer från Yankees. / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Oxie o fan Valle jag bodde i Arlöv när jag var ung, hoja in till Hermodsdals skolan (nerlagd nu) ville inte byta när vi flyttade ut på landet. Så man är liasom halvskåning. Nåja en parantes.

Det är inte många som vet att bordet uttalas beoret med ett tungrotsrungande r på Arlövska. Mojjan hutta nejr en maod 😕

Så Yankees är själva moderkakan för pirateriet, kanske är det dom som håller på och förstör för Somalierna oxå så dom måste ut och pirata för att fixa brödfödan. Iofs kan man undra vad dom ska med en oljetanker till och man får hoppas att dom sprider välståndet från sina lösenmiljoner till sina olycksbröder vilket inte är troligt om man säger så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Piratpartiet röstar man på om man har något att dölja.

Jag har inget att dölja, alltså röstar jag inte på dem.

Det måste vara ovanligt att någon tar sig igenom livet utan att ha åtminstone

ett lik i garderoben.

Vet inte om man ska gratulera eller beklaga.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Det måste vara ovanligt att någon tar sig igenom livet utan att ha åtminstone

ett lik i garderoben.

Vet inte om man ska gratulera eller beklaga.

Jag tar alltid ut och vädrar mina :rolleyes: det är taskigt att ha dom i garderoben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar alltid ut och vädrar mina :rolleyes: det är taskigt att ha dom i garderoben.

Bra för dig, men de flesta har saker som de skäms för och försöker dölja. Vissa

har garderober så fulla av lik att de påminner om kyrkogårdar eller begravnigs-

platser.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Så vad har ni kommit fram till i denna tråden? 😄

Att det nu mer är ännu flera piratpartister 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju härligt när man kan avfärda allt som bullshit.

Det Valle menar är att Piratpartiet ljuger: Det enda piratpartister vill är att kunna ladda hem gratis tv-program, film och musik.

För att fiska röster och lura hederligt folk att gå med i denna egoismens kamp maskerar man sina avsikter på ett infernaliskt slipat vis, och låtsas jobba för personlig integritet på nätet, av alla saker!

Allt som står på partiets hemsida är lögn, det är endast en front.

Allt som partiets företrädare säger är lögn, en fasad för att dölja det egentliga syftet - att allt ska vara gratis.

Piratpartister är i själva verket den nya tidens feodalherrar som förslavar de stackars copyrightägarna och tvingar ur dem konstnärliga verk för att ha något att fylla sina infernaliska piratnätverk med.

När piratpartisterna väl nått puberteten eller så, och inser att inget här i livet är gratis kommer de alla att rösta på Maud Olofsson.

Ungefär så menar Valle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Piratpartiet vurmar för den personliga integriteten.

Om den inte ens får rubbas för att ta fast piratkopierare,

så vill man ju veta när den får rubbas.

Finns det något brott eller någon förmodad plan om brott, där den personliga integriteten inte anses viktigare?

😕

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...