Jump to content
Annons

FÖRSTA SPELNINGEN


MariJane

Recommended Posts

Annons
EddieX (oregistrerad)
Tja!

Ska snurra plattor för första gången om ett tag på en klubb. Några tips och trix som jag kan ha nytta av?

😛 Peace out

MariJane

kan du berätta mer om spelningen.

vad för slags klubb, musikstil ålder etc

vem spelar där annars, vad spelar den dj:n

längden på din spelning

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Vad jag kan ge dig för tips är att lyssna, skumma, igenom all musik som du har för just den gången och markera låtar som, pil upp, ner eller åt höger.

Alltså vilken karraktär låtarna har, är dom up, down eller maintain..

Försök även att leta upp musik som har samma tempo och stil, som går att mixa lätt!

Jag gjorde så att jag mastrade allt mitt så kunde det inte skita sig.. Mycket enkelt..!

Om det skiljer allt för mycket i bpm så kan man alltid räkna ut vilken procentökning som låtar ska ha om det finns bra counters på spelarna!

Men glömm för fan inte att ha kul, le och ha kontakt med dom som dansar..

Ser man att folk gillar det man gör så tycker man att det är roligare, och det betyder fan mer än pengar i vissa fall, tro mig!

Pm'a om du vill ha mera tips..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
DieHard (oregistrerad)
spela inget du inte själv gillar 😄

Nä det där är ju typiskt för dj:s. Spelar en massa skit som de själva bara gillar och verkar tro folk är till för dem. Självgoda och självupttagna dj:s saknas det inte. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det där är ju typiskt för dj:s. Spelar en massa skit som de själva bara gillar och verkar tro folk är till för dem. Självgoda och självupttagna dj:s saknas det inte. ☺️

Det vore ju som att en kock lagade en rätt han själv skulle spy av att äta

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det där är ju typiskt för dj:s. Spelar en massa skit som de själva bara gillar och verkar tro folk är till för dem. Självgoda och självupttagna dj:s saknas det inte. ☺️

Du klättrar på listan för forumets mest insiktslösa inlägg. Grattis.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Vad då insiktslös? Ska du påstå jag har fel att många dj:s är bara intresserade av det de gillar att spela? Har läst där andra dj:s själva skrivit under på det. Sen räcker det själv bara gå ut på något ställe och se att det är så. Eller är du så insiktlös att du inte själv inser det? Eller så jävla ful(l) när du är ute att du inte märker någonting? Kanske inte ska förvänta sig något annat svar från dig som är forumets pk-kung.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad då insiktslös? Ska du påstå jag har fel att många dj:s är bara intresserade av det de gillar att spela? Har läst där andra dj:s själva skrivit under på det. Sen räcker det själv bara gå ut på något ställe och se att det är så. Eller är du så insiktlös att du inte själv inser det? Eller så jävla ful(l) när du är ute att du inte märker någonting? Kanske inte ska förvänta sig något annat svar från dig som är forumets pk-kung.

Hellre pk än cp.

Du är totalt clueless, ändå måste du spamma forumet med muppiga "expert"kommentarer?

Till ämnet!

1. Kolla vilken utrustning klubben har, kanske nån du känner har en liknande setup så du kan klämma få lite på grejerna i förväg?

2. Förbered ett skivcase med dubbelt så många låtar som du kommer hinna spela, lyssna in dig ordentligt så att du kan in- och utgångar, falska stopp och sånt.

3. Ta två snabba öl / sprit / annat innan du drar igång, brukar minska nybörjardarret. ☺️

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hellre pk än cp.

Du är totalt clueless, ändå måste du spamma forumet med muppiga "expert"kommentarer?

Ja det kommer ju från rätt person. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Ja det kan du ge dig fan på att det gör.

😆 Nä du driver du med mig och alla andra som vanligt. Dig har det aldrig gått att ta på något större allvar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Thanks för lite bra tips! Ja palla inte leta mer efter nån tråd som passa detta så jag ställer fråga här, så kan ju nån länka om de finns en tråd.

Ja har nu lirat lite mer sen sist, reggat mig och fått skattsedel. Nu när man ska skatta på skiten, hur mkt ska man ta betalt?? Svart tog jag 1500. Sen undrar jag också vad man ska ta för att spela med egna grejer? Sist gång nu fick jag dra med mej mina egna spelare (2 CDJ200), för ställets ena hade lagt av. Hyr mycket extra ska man ta ut för detta? Och om man drar med sig hela skiten (dvs +mixer DJM400) hur mkt ska man ta då?? Hur brukar ni som har vart med ett tag göra??

Peace out 😄

/MariJane

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...