Jump to content
Annons

Flyttbara skärmar


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Jag vill ha några enkla skärmar som kan minska cymbaler som slaskar in i pianomicken och piano som låter in i cymbalmickarna. Enorma prestanda är inte nödvändigt, stark bas låter ju genom allt så där gäller enbart sänkning av volymen. Alltså en skärm man snor ihop enkelt, billigt och grisblinkssnabbt och är lätt att stoppa in i bilen när man ska iväg och spela in nästa jazzband eller finsk humpaorkester.

Fy fan vad glad jag är att jag har min portabla studio. Its so fu"#¤ing kul. 😛

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

du kan ju köpa ett paket parafon(bullerskiva) eller ecophon(modus) 1200x600mm 50 eller 100mm tjock. sedan skruvar du en trä ram till varge skiva och klär med tyg på båda sidor. kanske man kan borra 2 hål i överkant av träramen där man sätter i 2 korta bitar rör och motvarande hål i nästa skiva(ram) så man kan bygga dom på höjden. och sedan likadant för löstagbara fötter.

bild:

post-19551-1239843115_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

du kan ju köpa ett paket parafon(bullerskiva) eller ecophon(modus) 1200x600mm 50 eller 100mm tjock. sedan skruvar du en trä ram till varge skiva och klär med tyg på båda sidor. kanske man kan borra 2 hål i överkant av träramen där man sätter i 2 korta bitar rör och motvarande hål i nästa skiva(ram) så man kan bygga dom på höjden. och sedan likadant för löstagbara fötter.

bild:

post-19551-1239843115_thumb.jpg

Det där vore snitsigt. Jag har funderat på att tillfälligt hänga upp nåt liknande i trådar i taket för att skydda OH från gitarrstärkarvrål. Om man får tag på tunn plywood och sätter nåt isolerande på ena sidan och sen vänder plywooden mot trummorna kanske man kan styra in lite mer av trumljudet i OH´n?

Hur funkar markisoleringsskivor i frigolit? Utan tyg så det blir lämpligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...