Jump to content
Annons

Mina senaste verk


Warpfuz

Recommended Posts

<ego-booster>

Tja, har använt detta programmet i några år nu, och byggt upp min lilla studio. 🙂 Nu tycker jag det börjar rulla på rätt bra, jag vet hur jag får mjuk- och hårdvaran att göra som jag vill, och inte tvärt om som det gärna blev i början. 🙂

Mina senaste verk finns att lyssna på här, de två översta låtarna är två remixer som snart kommer ut på Bonzai Records. Träffade på en norrman för ett halvår sen, och vi kom överens väldigt bra. Det resulterade i hans debutsläpp på en rätt så stor label inom trance, en remix av mig, en samarbetsremix mellan oss och en mumsig progressiv mix av Solveig Skoglund (Sovve). Kritik på Warpfuz Digital Cloud Remix och Serafim & Sonnergard Remix (dem som ligger överst i spelaren) är välkommet. 🙂

Sen 2007 har jag försökt knåpa ihop mitt lilla album, har gått lite si och så. 😄 Skall i år försöka jobba mer på det, och förhoppningsvis ha det klart till sommaren nästa år.

</ego-booster>

Redigerat av Warpfuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Håller med! Riktigt tung. Älskar hur du fått ljudbilden. Passar perfekt in på genren! 🙂

Får jag fråga vad du kör med för monitorer?

/philm

Tack så mycket. 🙂

Jag använder mig av ESI nEar 05 eXperience. Små och prisvärda monitorer (ungefär 2500 SEK på thomann.de). Köpte dem på inrådan från en producentvän, som hållit på några år fler än jag. Han kör med Behringer B2031A Truth, som jag tänkte köpa först. Ligger på ungefär 3400 SEK (hos thomann.de). Dock hade Jam i Gbg slut på dem när jag var nere, och jag orkade inte vänta. Så då köpte jag ESI, som han hade haft förut och rekommenderade.

Ska nog uppgradera till ett par Behringer om några år, men rekommenderar helt klart dem jag har. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket. 🙂

Jag använder mig av ESI nEar 05 eXperience. Små och prisvärda monitorer (ungefär 2500 SEK på thomann.de). Köpte dem på inrådan från en producentvän, som hållit på några år fler än jag. Han kör med Behringer B2031A Truth, som jag tänkte köpa först. Ligger på ungefär 3400 SEK (hos thomann.de). Dock hade Jam i Gbg slut på dem när jag var nere, och jag orkade inte vänta. Så då köpte jag ESI, som han hade haft förut och rekommenderade.

Ska nog uppgradera till ett par Behringer om några år, men rekommenderar helt klart dem jag har. 🙂

Jaså jaså. Själv funderar jag på att köpa ett par nya jag. Just nu har jag ett par gamla Absolute Spirit 2. Funkar helt okej. Men ja, man tröttnar ju 🙂 Dom du har nu har jag faktiskt kikat in. Dom verkar riktigt smaskiga! Har också kikat in dom din polare har. Dom verkar med jäkligt smarriga. Synd att man inte hade en stadig inkomst. Då hade jag lätt köpt ett par redan imorgon!

Har också kikat på PRODIPE PRO 8 och KRK Vxt'orna. Något du vet om dom? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också kikat på PRODIPE PRO 8 och KRK Vxt'orna. Något du vet om dom? 🙂

Nej, är inte jätteinsatt i hårdvara inom musikproduktion faktiskt. 😳 Vet dock att KRK är populär, används av många (Deadmau5 bl a om jag inte är helt ute och cyklar). 🙂

pikzel: Tack så mycket! 🙂 Rätt gammal låt nu, snart 2 år. Bolaget var lite segt med att få ut den, skönt att den är ute nu. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, är inte jätteinsatt i hårdvara inom musikproduktion faktiskt. 🙂 Vet dock att KRK är populär, används av många (Deadmau5 bl a om jag inte är helt ute och cyklar). 🙂

Nä inte jag heller. Kan väl dom där s.k. "kändaste märkena". Jo precis KRK är jäkligt populära, rent ljud och perfekta för mixning har jag hört. Låter helt perffa 🙂

Får man passa på o fråga vad du kör för synthar? Skruvar du eget eller har du en smaskig och dyr synth hemma du leker med? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Nä inte jag heller. Kan väl dom där s.k. "kändaste märkena". Jo precis KRK är jäkligt populära, rent ljud och perfekta för mixning har jag hört. Låter helt perffa 🙂

Får man passa på o fråga vad du kör för synthar? Skruvar du eget eller har du en smaskig och dyr synth hemma du leker med? 😄

Sorry, har totalt missat ditt svar. 🙂

Tja, mest kör jag med mjukvarusyntar av olika slag, men investerade nyligen i en gammal klassiker som jag köpte av en producerande kompis i Kista. En Roland JP-8000. Den är helt underbar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, har totalt missat ditt svar. 🙂

Tja, mest kör jag med mjukvarusyntar av olika slag, men investerade nyligen i en gammal klassiker som jag köpte av en producerande kompis i Kista. En Roland JP-8000. Den är helt underbar. 🙂

Grymt!!! Har funderat starkt på köpa den själv. Så du kan rekomendera den?🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt!!! Har funderat starkt på köpa den själv. Så du kan rekomendera den?🙂

Det gör jag varmt. 🙂 Är man ute efter en förstasynth som är en gammal respekterad klassiker så skall man skaffa JP-8000.

Link to comment
Dela på andra sajter

nice att du fått ordning på bitarna, låten låter fint. Kämpar fortfarande med att få ordning på allt men den värsta biten e över allt e möjligt men man måste ge det tid

Häftigare att använda monitorer ifrån åhlens som kostar 99 kr

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Det gör jag varmt. 🙂 Är man ute efter en förstasynth som är en gammal respekterad klassiker så skall man skaffa JP-8000.

Kul kul! Jag har sjalv just nu en cool micro korg, ska dock salja den och kopa nagot billigt liknande som JP-800! Om jag inte nu far jobb sa blir det sa klart en virus! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skön musik du gör! Jag addar dig 🤪 lyssna gärna på min musik www.myspace.com/turnhouse. Inte riktigt samma stil men vafan, måste ju göra lite reklam ibland haha.

Tack så mycket. =) Ja, jag var inne och lyssnade på din musik, låter som att det kan bli något bra inom en snar framtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...