Jump to content
Annons

Vad tycks?


Newsec

Recommended Posts

Annons

Som sagt lite sång skulle inte sitta fel här. 🙂

Men vad har du gjort med ljudet, jag tycker nog att ditt ljud på tidigare upplagt alster är betydligt bättre. 😉

Ljudet här är väldigt doft och basen låter mer som en sub-bas än en "vanlig" bas. Kanske kan ratta till det med lite eq. 😉

Jag tror dock att mycket av dovheten kommer från gitarrerna. Prova att eq:a gitarrerna för att få lite renare ljud, nu låter det aningen grötigt. Men de är dock välspelade så det är inte det som är problemet. 🙂

Trummorna är som tidigare påpekats lite tama. Prova att lägga på en kompressor och använd lite rever, det brukar göra susen. 😛

Jag skulle nog lägga in denna låten i tidig metal genre, det låter lite 70-tal framför allt om trumkompet.

Helt klart potential men behöver finslipas lite 😛

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter mycket bättre!

Gitarrerna låter tyngre tycker jag. Sub-basen är nästan helt borta, hehe. 😛

Jag tror dock att du feta till trummorna något. Använder du kompressor, reverb och liknande? 🙂

Angående kompgitarrerna förresten, det låter som du spelar in dem med typ maximal gain på disten. Om du provar att sänka gainen till typ hälften så kommer du få ett mycket tajtare sound och dessutom så tror jag att du kommer slippa bi-ljuden som yttrar sig i form av störigt basljud. 🙂

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

djonas

Sub basen är nästan helt borta?? Hmm? 😕

Men det ska ju vara feta trummor 😉 eller inte?

Jo,jag använder kompressor och reverb?

Jag provade att spela in med lite mindre gain. Men tycker inte gitarrerna blir riktigt lika feta då faktiskt?

Någon som vet bättre trumljud än det som finns i Hyper Canvas som används från min sida nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow... vilket härligt gitarr lir...

Hur grymt som helst... det svänger igenom hela låten bra...

Ja, sång saknas tyvärr... ser framemot sång till detta...

Jag diggar... starkt... Kan bli helt klart kommersiellt gångbart,

utan tvekan... melodin är mycket stark.

Skulle du kunna PM:a mig när du har lagt upp ett nytt demo, tack!

Har sparat din låt bland mina favoriter...

🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Esa

Tack så mycket för de fina orden!

Självklart så kommer det läggas på sång,men för tillfället så är man sjuk och jag längtar riktigt tills min röst är bra igen 😄 eller vem det nu blir som får sjunga?

Tack än en gång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...