Jump to content
Annons

hej vilka effecter för kllas bas samt global deejay basen


yobare

Recommended Posts

har frågat på kvraudio men får inte direkt något svar hur man frå fram Global deejay basen samt klaas basen vilka vst effekter bör man ha vad ska man andvända sig av tex. för att få sjysta ljud har så mycket free skräp skit som inte gör ett piss i stort sätt samma som oringal fl plug ins :S

Klaas bas/eq mm

global deejay/eq mm lixom vad ska jag ha.

och kan ni rekomendera några sjysta VST för såna grejer hälls gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Klaas bas, är det nån seriefigur eller?

Du är helt klart för gammal för den här diskussionen om du känner till en serie med Klas-referenser... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

haha wtf!

nämen asså det jag vill få fram är dom där sköna bas ljuden tex Global deejay andvänder någon effect :S vet inte vilken

http://www.youtube.com/watch?v=vn4ovawULGo lixom hur får man fram det med vilken effect ska jag fixa för att få fram dom där grejerna :S

och denna bas e skön också

lixom vad ska jag ha för effecter samt synth :S
Link to comment
Dela på andra sajter

haha wtf!

nämen asså det jag vill få fram är dom där sköna bas ljuden tex Global deejay andvänder någon effect :S vet inte vilken

http://www.youtube.com/watch?v=vn4ovawULGo lixom hur får man fram det med vilken effect ska jag fixa för att få fram dom där grejerna :S

Sågtand + fulsnyggt reverb + alldeles för mycket sidkedjad kompression + plus nåt högpassfilter som åker upp ibland. Jag skrev nåt inlägg för kanske ett år sen där jag beskrev det där, sök på benny benassi...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...