Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, sen ungefär 6-7 månader tillbaka har jag haft problem med mitt grafik kort som är en nvdia geforce 7900gtx.

När jag använder program/spel i full skärm så uppför sig grafiken konstigt. Det kommer konstiga sträck och färger som blinkar.

Jag har provat med olika skärmar och jag har provat med att uppdatera drivrutiner till grafik kortet, men problemen återstår.

Vad kan felet vara? :rolleyes:

Tack på förhand!

/Base 10

Annons
Postat
Har du kollat temperaturen på GPUn?

Har jag inte chassit öppet så stängs den av efter 30 minuter eller så.

Postat (redigerat)
Har jag inte chassit öppet så stängs den av efter 30 minuter eller så.

Kolla tempen med detta: http://www.techpowerup.com/downloads/1333/...U-Z_v0.3.2.html

Ligger det för högt i temp så behöver du fixa bättre kylning. Kolla om det är bra luftflöde genom lådan, så att det inte är breda kablar som bromsar upp det - eller om du har ställt in fläktarna på för lågt varv. Sitter det en fläkt på grafikkortet, så kan det vara en massa damm som har fastnat på den - och annars på kylflänsen, så titta efter sådant också...

Redigerat av Claes
Postat
Kolla tempen med detta: http://www.techpowerup.com/downloads/1333/...U-Z_v0.3.2.html

Ligger det för högt i temp så behöver du fixa bättre kylning. Kolla om det är bra luftflöde genom lådan, så att det inte är breda kablar som bromsar upp det - eller om du har ställt in fläktarna på för lågt varv. Sitter det en fläkt på grafikkortet, så kan det vara en massa damm som har fastnat på den - och annars på kylflänsen, så titta efter sådant också...

Svårt att komma åt fläkten, tror jag får sno morsans sminkgrejer... Någon liten borste eller så, kan inte minnas att jag har dammat av den. Tack för tippset.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.